VYRESENO: Zahada Soundblasteru

Jindra Vavruska jindra na vavruska.cz
Pondělí Duben 5 07:28:34 CEST 1999

Pred casem jsem tu popisoval zvlastni problem s ISA PnP soundblasterem (mj. IRQ
konflikt pri inicializaci driveru, kdyz IRQ bylo nastaveno nejprove pomoci
isapnp.conf a pote pouzito sb options).

Na vine je bud ten soundblaster a nebo pnpdump, verze 1.15a (kveten 1998),
ktery buhviproc vypisuje cislo logickeho zarizeni posunute o jednu, pokud je na
karte vice nez jedno LD.

Takze pokud mate v PC dve karty, napr. interni modem s jednim seriovym portem,
pnpdump vypise vsechno OK, napr. (LD 0 (IO 0 (BASE 0x3e8)) (IRQ 11 (LEVEL E+))
... ). U Soundblasteru (nebo obecne u karty s vice LD, ale nemam to overeno,
neb nemam nic jineho nez soundblastera) zacina najednou vypis pripustnych
konfiguraci u (LD 1 ... ), ackoliv zvukove zarizeni ma byt (LD 0 ... ). IDE
rozhrani soundblateru pak je vypsano jako (LD 2 ...) (ma byt LD1), atd.

Mozna je to chyba jenom toho soundblasteru, ale opet nemam jak bych to overil.

Omlouvam se za predchozi stupidni dotazy. Bylo mi od zacatku divne, proc zacina
SB od logickeho zarizeni 1, ale rikal jsem si, ze to tak Creative Labs asi
udelaly.

Duveruj, ale proveruj... ;-)

--
Jindra Vavruska (OK1FOU)