Linux vs. FreeBSD

Henryk Paluch paluch na Terezka.ufa.cas.cz
Úterý Duben 6 18:01:54 CEST 1999

>To zvetsovani inodes je mozne u kernelu 2.2.5 bez nutnosti pouzit patch
>jako v 2.0.3x ? Kolik je tam limit ?

patch, o kterem mluvite, se tyka pouze poctu otevrenych souboru na
1 proces a to konkretne funkce select() - ta totiz v jadru pouziva
na zasobniku bitove pole handlu a bez patche by ten zasobnik pretekl.

Uvedeny parametr /proc/sys/fs/inode-max se tyka pouze poctu i-uzlu,
ktere mohou byt cacheovany v pameti (aspon si to myslim). Jejich
zmena tedy nevyzaduje patch. Nicmene jsem to na jadru 2.0.x netestoval
- mozna to ani nebude mit viditelny efekt (krome vetsi spotreby pameti)

Henryk Paluch, paluch na bimbo.fjfi.cvut.cz