(OFF TOPIC) Re: Sendmail a SMS reminder

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Pondělí Duben 12 01:05:26 CEST 1999

On Fri, 9 Apr 1999, Jan Kasprzak wrote:

> 	Pisou to, ale neomezuji (pravidelne mi chodi vic nez 5 zprav denne).
> Daleko horsi je to se spolehlivosti jejich dorucovani. Tam se vubec nemuzo
> Paegasu nebo dokonce Operatoru rovnat. Nekdy mi zpravy vubec nedojdou,
> obcas dojdou treba s puldennim zpozdenim (zvlast prijemne, pokud prichazeji
> treba ve tri v noci :-). Zazil jsem, ze zprava mi byla dorucena po trech
> dnech :-(. Vcera mi dokonce jedna zprava prisla asi 4x asi s dvouhodinovymi
> intervaly.
>
> 	No nic, uz jsem asi off-topic.

Je tomu presne tak, ja sam mam kombinaci Paegas+Operator (tedy zjevne to
spolehlivejsi v ramci posilani SMSek :) ), ale jak zkusenosti nekterych
mych kolegu, tak uzivatelu meho MailForwu, potvrzuji Yeniovy
zkusenosti, tedy v pravde zoufaly stav dorucovani zprav na Euroteli
mobily. Limit 5 zprav na den se obvykle dari prekrocit, na druhou stranu
ale ani u onech prvnich 5 zprav rozhodne neni zaruceno, ze dojdou vcas,
prip. vubec...ba naopak.

Domnivam se (zdaleka nejen ja), ze pokud je nekdo zavisly na posilani
vetsiho poctu SMSek/mailu na mobil denne (lide s maily rozsekanymi do
150SMSek denne nejsou vyjimkou), pak uz se asi vyplati premyslet o tom,
zda si poridit Paegas (ve smyslu dorucovani zprav vyrazne spolehlivy), ci
Eurotel (v tomto smyslu naopak vyrazne nespolehlivy). Osobne potom mohu
lidem, potrebujicim cist si co nejvetsi casti e-mailu aktualne, v terenu,
poridit si pager, nejlepe s nejvyssim tarifem (tedy jedna zprava muze mit
az 1000 znaku). Komfort cteni zprav na pageru oproti 160znakovym SMSkam na
mobilu je vyrazne vyssi...(a pocet pipani/vibrovani naopak, pri
rozsekavani mailu do vice SMSek, znatelne nizsi).

Nuz, omlouvam se za off-topicovy charakter tohoto prispevku (hodiciho se
spise do nejake GSM konference). I kdyz, urcite procento ucastniku teto
konference zrejme mobil/pager vlastni ci vlastnit hodla, a pro
presmerovani e-mailu na mobil/pager (pro nemalo lidi pomerne uzitecna vec)
je unixova platforma velmi vhodna, rekl bych...

						S pozdravem
							Lukas Horalek,
							HN, Economia, a.s.