Linux & NT - omezení 4GB

Úterý Duben 13 09:01:28 CEST 1999

Milan Kerslager (milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz) wrote:
: Dobré ráno,
:
: dnes kolem půlnoci jsem TO nevydržel a poslal p. Dočekalovi tento dopis.
: Protože do jádra a procesoru Intel až tolik nevidím, prosil bych o
: zdrcující kritiku. Hlavně bych chtěl vědět, jak že to funguje v BSD,
: někdo tu naznačil, že tam je mechanizmus jiný (nebo ne?).
: Dopis je stručný, ale případné doplnění uvítají jistě i ostatní. Pokud
: mi je zašlete na soukromou adresu, pošlu během týdne sumář (případně i
: DD).
:
: ------- Forwarded Message Follows -------
:
: Jednotlivé OS mohou tuto hranici nastavovat různě. Windows NT zvolily
: strategii 2+2 GB, což znamená, že systém může pojmout 2GB RAM mínus
: prostor pro jádro a jeho datové struktury.

To dnes uz neni pravda. Aplikaci service packu 3 se tato hranice posouva
na 1 GB pro jadro a 3 GB pro aplikace. V oficialni dokumentaci SP3 to
neni napsane, ja jsem to treba zjistil na http://www.sysinternals.com,
drive http://www.ntinternals.com.

Leos Bitto