IP maskarada pres ipchains

Jan Kara jack na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Duben 13 12:01:04 CEST 1999

  Ahoj.

> Nainstaloval jsem tedy to same na jine siti pripojene k inetu. Ale nejede to ani nahodou. Pritom je to uplne stejny stroj, stejna verze RH stejne prekompilovane jadro a nic. Maskaradu nahazuji prikazem ipchains -A forward -j MASQ -s 192.168.1.0/24 -d 0.0.0.0/0 .
  No tak nejak by to melo byt spravne. Jedine co me napada:
  * Je povoleny ip forwarding? - viz /proc/sys/net/ipv4/ip_forward...
  * Maji stroje za maskaradou IP v uvedene siti?

> Ale pri vypisu maskarady mi hodi jen
> # ipchains -L -M
> IP masquerading entries

  No pokud neni navazane spojeni, tak se tady ani nic objevit nema. Pravidlo
by melo byt zapsano v FORWARD retezci...

> Nevim jestli na to ma nejaky vliv zarizeni lo, protoze se nanahazuje pri startu automaticky, ale az ve startovacich scriptech
  To by snad nemelo mit vliv.

						Honza.