IP accounting

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Pátek Duben 16 09:25:06 CEST 1999

>pokud se nepletu tak na jadre 2.0.x se stejne positaji jen pakety ktere se
>vynasobi nejakou hodnotou. Proto jsou udaje velice zajimave. Skousel jsem
>rozjet mrtg ale lezly z hoho strasny hausnumera. Na jadre 2.2.x se jiz
>pocitaji bajty. ( viz  /proc/net/dev ) Ale mrtg je stejen najaky divny.
>Nevim jak tyto data predat pres snmp. Ale udaje o prenesenych bajtech jsou
>mnohem lepsi.

pouzivam MRTG na mereni prutoku dat Linuxem. Udaje vycitam skriptem z IP
Accountingu a mereni je temer naprotso shodne s merenim provadenym napr na
druhem konci pevne linky na CISCu - take pomoci MRTG.

DOTAZ:
subj pouzivam take na mereni toku linkou z Linuxu, ktera je pripojena na COM
portu pocitace. Prestoze COM je nastaven na 28800, MRTG ukazuje hodnoty az
cca k necelym 4kB/s. Je to zpusobeno prechodem na PPP ? Nebo accounting
pocita i pakety, ktere jsou zahozeny, protoze vypadnou z vystupni fronty (tj
pocita data pri vkladani do fronty nebo az po uspesnem fyzickem odeslani?).

Podotykam, ze jsem se pokousel vypnout veskere komprese na PPP lince....

Zdravi
D. Toman