Urgent -> smazany soubor

Pavel HAMPL pavel na corpus.cz
Pátek Duben 16 17:35:34 CEST 1999

On Thu, 15 Apr 1999, Jan Podhajsky wrote:
> Mam dost velky problem, jeden z velmi dulezitych souboru se mi pokazil a
> udelal jsem dost velke pokroky od minule zalohy.
> Bohuzel jsem zrovna smaznul kopii toho dobreho, (tu zalohu co udela "vi",
> grr..) a potreboval bych ji navratit.
> Tusim ze pred casem se to tu probiralo, ale nemuzu to nejit.
>
> Nepotrebuji ani tak cely soubor, jako nektere casti, problem je v tom, ze to
> potrebuji pomerne rychle ....
>
> Vse je na jednom discu o velikost 4GB :(

Pokud je to textovy soubor, tak se jeste nekdy da zachranit, pokud vsak
jiz nebyl na disku prepsan necim jinym.
Me se to jiz parkrat podarilo tak ze jsem obsah celeho disku prohnal pres
'strings' a v tom jsem to pak vetsinou nasel.

dd if=/dev/hda3 |strings > pom

Ted jde jiz jenom o to najit podle nejakeho znameho retezce pozici
hledaneho souboru a vyseknout jej.

Pavel Hampl