XKB-czsk-forcedIM-0.0.3 a FONTY..... problem ...... RH

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pondělí Duben 19 22:39:23 CEST 1999

"Richard Machat" <machat na iol.cz> wrote:
> ceske fonty... Nechal jsem tam nainstalovat 75dpi, 100dpi.
> V techto adresarich jsou tyto fonty nainstalovane ve formatu *.pcf.gz
>
> --------- Otazka ----------
> Maji se tyto fonty rozzipovat ?

   Ne. Jsou zazipovane, aby se usetrilo misto, a X si je pri cteni
rozzipovava automaticky. Vubec se o to nemusite starat. V kazdem adresari
s X fonty musi byt soubor fonts.dir, ktery se vytvori prikazem mkfontdir
(a muze tam byt i fonts.alias). Kdyz jste fonty rozzipoval a nespustil
mkfontdir, byly ve fonts.dir spatna jmena souboru...

> V adresari
>
> /usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi/
>
> jsou uz od instalacniho programu nainstalovany fonty ve formatu *.pcf.gz a
> kdyz jsem je rozbalil, nesly mi spustit X windows. Ani pote, co jsem je
> zazipoval do puvodniho stavu. Nevedel jsem jak tuto zavadu ostranit. Psalo
> to neco ve smyslu: ERROR FIXED FORMAT = 'fixed'  - ci neco podobneho. Musel
> jsem znovu instalovat system, protoze jsem tuto zavadu nemohl odstranit,
> jsem zacatecnik... (prosel jsem vsechny inicializacni soubory)

   Preinstalovani systemu nebylo nutne, urcite by stacilo jenom
preinstalovani poskozeneho baliku. Pro zjisteni, kde je chyba, muzete
pouzit

rpm -qa | grep XFree86 | xargs rpm -V

> ----------- Otazka ------------
> Je to spravne, ze jsou tam dva adresare? jeden iso-8859-2
>
> druhy ISO-8859-2  ?

   No, fatalni to rozhodne neni. Prinejhorsim, pokud jsou v obou adresarich
fonty se stejnymi jmeny, se na jedny z nich nedostanete.

> 2) XKB-czsk-forcedIM-0.0.3
> Dale jsem nainstaloval vyse uvedeny program, upravil XF86Config dle README,
> a dopsal do .cshrc  i do .bash profile LC_TYPE atd.
>
> Po spusteni a ukonceni X windows mi to pise:
> Cituji:
> System:'/usr/X11R6/lib/X11/xkb/xkbcomp' -w  -R/usr/X11R6/lib/X11/xkb -xkm -m
> cz_us_qwerty -eml The KEYBOARD keymap compiler (xkbcomp)
> reports:"-emp">"-eml" Errors from xkbcomp are not fatal to the X Server"
> keymap/xfree86 compiled/xfree86.xkm'

   To je pouze informace o spusteni programu, ve ktere jsou obsazeny i
texty, ktere se maji vypsat pri chybe. Bohuzel se vypisuje na obrazovku
a strasi pocestne.

> Anglicky sice umim, ale nevim, co presne je spatne. A klavesnice funguje
> mizerne.

   Klavesnice v nekterych programech nefunguje. Funguje treba v xterm a
novych verzich netscape. Nechodi treba v nxterm. Chyba je v programech,
ktere dosud nejsou upravene na pouzivani XKB.

> Mohl by mi prosim nekdo poradit? Uz se s tim patlu 14 dni.
> Jede cestina pod Star Office 5.0.1 ?

   Podivejte se na http://www.penguin.cz/czech-howto/ do kapitoly o X.
Mel by tam byt i odkaz na stranku, kde je snad neco o Star Office.

                                                           S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229