Kterak smazat nesmazatelny soubor, kdyz je fs namontovan?

Vladimir Michl Vladimir.Michl na seznam.cz
Úterý Duben 20 20:37:18 CEST 1999

"Dalibor Toman" <dtoman na fortech.cz> writes:

> [...]

Disk je treba premontovat na read-only. Pokud je ext2 na /dev/hda1 pak
by prikaz vypadal:

# mount /dev/hda1 / -oremount,ro

no a potom lze disk utilitami opravovat. Take je dobre pred tim prebootovat
do single user modu prikazem

# init 1

do multi-user modu se vratite pomoci

# init 2

nebo jine cislo, ktere vase distribuce pouziva. 2 plati obvykle pro Debian.

*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na seznam.cz                                 *
*           Vladimir.Michl na mujweb.cz - home modem                    *
*  Web:     http://www.inf.upol.cz/~michlv                           *
*  Tel:    +420/68/5391545                                           *
*           068/5391545                                              *