passwd

Ludvik Vlcek noel na beta.cvnet.cz
Středa Duben 21 12:30:16 CEST 1999

Vlk#
Vlk#  Zdravim,
Vlk#  chci se zeptat na rootovske heslo .
Vlk# Nastavil jsem si  root. heslo casiodb31 na Linuxu v Intranetu.
Vlk# Kdyz pristupuji telnetem pres su nebo primo z klavesnice
Vlk# a zadavam heslo, tak pri overovani hesla vezme vse co zacina na casiodb3 .
Vlk# To posledni muze byt pismeno nebo jine cislo a porad to bere.
Vlk#
Vlk# Je to Linux Sarah od p.Satrapy.
Vlk#
Vlk# Myslite ze je to verzi ?

Ne,ale u teto distribuce (Sarah) jsem nasel dalsi
zajimavost. Pokud si jako root nastavim prava pro ostatni uzivatele
nejakeho souboru na "readonly", a prihlasim se jako jiny uzivatel
majici pravo tento soubor videt (a nemel bych ho moci smazat),
tak pomoci MC ho muze smazat, i kdyz by nemel (jako uzivatel ruzny od
root). predpokladam, ze se jedna o chybku nekde v jadre. kazdopadne
doporucuji prejit na vyssi jadro. Na jadre 2.0.36 se to chova
spravne, tj. nedovoli smazat.

--
L.V.
jezevec