Nebezici cas

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Duben 23 09:05:13 CEST 1999

> Tak toto bych prave na HW chybu videl - odchazi baterie na MB a napeti
> jeste staci na uchovani udaju ale uz ne na bech hodin. Po zapnuti jsou
> hodiny (ve CMOSce t.j. HW hodiny) napajeny ze zdroje a proto bezi,
> ale po vypnuti pocitace se zastavi.

BTW resil jsem podobny problem, Potrebovali jsme sestavit jednu
masinu ze "srotu ", takze mi prisla do ruky stara 486. Slapala
obstojne, ale po vypnuti vsechno zapomnela. Nepomohlo ani nechat
bezet pres noc - interni nabijeni je hold jenom udrzovaci. No a
protoze byla zapajena a davat tam externi baterku se mi nechtelo,
vyresil jsem to takhle :

1) odpojil jsem zdroj od vsech komponent (vc. mainboardu !!)
2) pripojil jsem 12 V (zluta +12, cerna zem) pres cca 100 Ohm odpor
na baterku
3) po dvou hodinach nabijeni jsem to odpojil

Od te doby to slape pekne.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s