Dual monitor

Petr Olivka petr.olivka na vsb.cz
Pátek Duben 23 08:54:42 CEST 1999

David Pospisilik wrote:

> Spis HW (ale nerucim za to). Ve zdrojaku (ci nekde v helpu) je napsano,
> ze MDA je ovladano normalni VGA grafikou a ta mozna drzi herculesu i
> videopamet (to by bylo i logicke - je vice nezli jedna konzole, ale
> hercules ma pamet pouze na jednu stranku)

I zdanlive logicke veci muzou byt nesmyslne. vga nemuze drzet herkulu
videopamet, to je kravina ! A ovladani mda pomoci vga grafiky je mozna dobre
mysleno, ale silne nepresne. Pro ovladani MDA muzu castecne vyuzit principy
prace jako ve videopameti na VGA, ale jen pro textovy mod, takze zadna
grafika.

pouzivam mdacon jako modul, takze pri insmod mdacon  parametry mda_first_vc=x
a mda_last_vc=y si muzu zatat konzoly jak je libo abych to nemusel menit ve
zdrojaku s kazdym novym kernelem.. Omezeni poctu je stad jenom v tom co sem
schopen zvladnout.

v etc/inittab pridat muzete pridat dalsi ....getty..., muzete si jich tam dat
i vic, pak nahodit mdacon modul podle potreby a uz to zabere.
Akotar v /etc/securetty je receno z kterych konzol se prihlasite primo jako
root, takze se nelekejte, pokud se na konzoli 13 nemuzete "narootovat" primo.

Na vga se vyuziva pro konzolu kruhovy buffer vetsi nez  je pocet znaku na
obrazovce a posouva se zacatek zobrazovani aby se obsah pameti nemusel porad
posouvat, takze pak muzu rolovat. Na herkulu se neda posunout relativni
zacatek zobrazovani v pameti, takze neni a rolovani.

poli

p.s. jestli sem napsal nejakou blbost, tak me opravte.