Profilovani programu

peak na argo.troja.mff.cuni.cz peak na argo.troja.mff.cuni.cz
Neděle Duben 25 18:59:40 CEST 1999

On 23 Apr 1999, Stanislav Meduna wrote:

> Raz som v kode kolegu uvidel na konci
>    exit(2);
> Po otazke, preco pri normalnom ukonceni vracia prave dvojku,
> ma odkazal na tento kusok manualu a cudoval sa, preco
> som sa pustil do rehotu :-)))

Dovedu si predstavit, ze je to schvalne, aby se snizilo riziko, ze se
binarka se zapnutou profilaci proplizi do neceho, co se bude nekam
distribuovat.

> Presne tak. A keby niekto vedel co s tym, bol by som
> mu zaviazany - obcas totiz potrebujem profilovat
> viac procesov, ktore ale maju rovnaky cwd a koncia
> viac-menej naraz, pripadne nieco, co sa forkuje.

Kdyz pomineme moznost poupravit (g)libc (mimochodem, docela mi unika, proc
jsou v glibc 2.0.7 dve mista, kde se vytvari soubor gmon.out), tak staci
misto, kde je exit(2) nahradit sekvenci, ktera vyrobi novy adresar
s nejakym unikatnim jmenem, presune se do nej a pak teprve skonci, ne? :)

"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi Echelon!"