linux router

David -AŠ-Bauer davids na orfinet.cz
Pondělí Duben 26 09:07:04 CEST 1999

    DK> Zdravem,
    DK> potreboval bych prosim poradit.
    DK> Mam k dispozici jednu 486ku DX/50 20MB RAM s 210MB diskem, dvema sitovkami a
    DK> externim CDckem 2x (asi MITSUMI).
    DK> A ptam se...
    DK> Je mozne:
    DK> - na to nainstalovat RH 5.2 v nejake min. konfiguraci (v distribuci SARAH
    DK> jsem to CD kdysi nerozjel)

Tezko. Take jsem chtel instalovat router, ale instalace tam nacpala i
X a dalsi veci, ktere nikdo nepotreboval. Ale je tam (v instalacnim
programu) moznost vybrat primo baliky, ktere se maji instalovat, tak zrejme pres to ...

    DK> - nakonfigurovat jako router mezi sitovkami tak, aby na tom bezel
    DK> MASQUERADING

Nevidim duvod proc ne ...

    DK> - pritom vsak ta sitovka ve "vnejsim" segmentu by ziskavala IP z DHCP (casem
    DK> pevna IP) - nutne

Mozna bude s kernelem 2.0.X problem ... asi nikoli neresitelny

    DK> - utahlo by to rozumnou rychlosti SQUID (ci jinou cache) ? - nemuze to bezet
    DK> transparentne, tedy bez nutnosti zadavat cache v prohlizeci?

Asi muze ... co se tyce rychlosti, zalezi na poctu klientu. Priklad je
v LN z (asi) kvetna 1998.

    DK> Podotykam, ze jadro mohu kompilovat na jinem, podstatne vykonnejsim stroji.
    DK> Na nem bych taky mohl hodit CD s RH5.2 na FTP server - staci to? nemusim to
    DK> kopirovat na disk a nejak prepisovat nazvy souboru ? (to se myslim musi
    DK> udelat pro instalaci z FTP z NT)

Pri instalaci pres ftp budete potrebovat vytvoril 2 diskety -  "boot" a
druhy (dle RH) "supplemental".

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na orfinet.cz (mime compatible)