POMOC ! NT+LILO

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Pondělí Duben 26 12:58:52 CEST 1999

On Sun, 25 Apr 1999, Dan Ohnesorg wrote:

> POdle mych znalosti jsi poskodil tzv. bezpecnostni signaturu disku.
> Zachranit se to spustenim dalsi instalace NT, ktera se ukonci v okamziku,
> kdy instalator poprve prebootovava. Potom promazes docasne adresae a
> oeditujes boot.ini a melo by se to vsechno rozbehnout jako driv.

Tak tohle skoncilo uplnym fiaskem - NT prohlasily, ze se budou instalovat
do prvni partitiony ale ze je pokopana, pak cosi delaly, nakonec zarvaly,
ze to nejde a nejaka cisla pro technickou podporu. Pak ale nesel ani Linux
z diskety, a po naloadovani DLX se ukazalo, ze je pokopana MBR a hranice
partition nejsou na celych blokach a pod. No po dalsim laborovani jsem
skoncil se znicenou MBR (a protoze jsem vul, tak jsems i ji nazalohoval
predem) - anid fdisk/mbr apod nesly. Nakonec jsem desik smazal cely a
instaloval Linux jako jedinny system. Uz o NT nechci slyset. :-((

Presto bych rad zvou polozil otazku - proc LILO vadi , co prepise na MBR ?
Proc nevadi kdyz uz tam LILO je a NT se instaluji v pohode. Co je to ta
bezpecnostni signatura.

A P.S.     vite jak najit na 4 GB disku danou sekvenci _ tj AA55 ?

dd if=/dev/hda |grep jednak pretece buffer grepu, jednak neumim mu rici
hledat hexaslovo . To jsem jeste marne hledal kopii MBR, kterou LILO pry
dela do boot.nnnn

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *