DOSEMU a lredir

Jiri Sliva jiri.sliva.fei na vsb.cz
Pondělí Duben 26 16:17:10 CEST 1999

> kdyz spustim (x)dos, nastartuje se mi freedos. Potreboval bych
> 1) pripojit windosovsky disk (/dos), abych se na nej z freedosu
> dostal. Jak na to? Zkousel jsem lredir semi moznymi zpusoby, ale
> nepodarilo se :-(
>
> 2) misto freedosu pokud mozno spustit M$-DOS 6.22. Mam jeho
> instalacky, ale nevim, jak ho dostat na partition freedosu.
>
> Muzete mi nekdo prosim poradit? Uz me nebavi neustale restartovat
> stroj kvuli par aplikacim pod DOSem (treba Pascal...).

Vsechno dulezite nastaveni DOSemu je v  "/etc/dosemu.conf"
Tam se urcuje i "co" se ma vlastne bootovat, ted vam bootuje freedos
z image souboru v /var/lib/dosemu, asi nejaky "freedos.image"

muzete si vyrobit vlastni image treba z bootovaci diskety M$-DOSu
treba prikazem "dd if=/dev/fd0 of=/var/lib/dosemu/dos_image"

a zmenit v /etc/dosemu.conf image odkud bootujete

nebo muzete bootovat primo z partition kde mate DOS, opet v
/etc/dosemu.conf
neco jako

hd_image=/dev/hda1

pak ovsem nesmi byt tato partition namountovana (nebo jenom read-only)

utilitkou lredir z freedosu si muzete pripojovat adresare v linuxoveho
stromu jako dalsi disky.

Jako idealni mi pripada bootovat z virtualni diskety (onen image M$DOSu)
a DOSovsky disk si v autoexecu pripojovat jako C:

--
WEB:   http://www.vsb.cz/~l95449
email: jiri.sliva.fei na vsb.cz