Volna pamet

Jacek Kopecky kopeckyj na inf.upol.cz
Úterý Duben 27 09:38:25 CEST 1999

 > Docela rozumim tomu co pisete , ale pokud pamet klesne na nejake 000 -
 > nic ( par bajtiku) nelze se uz ani pripojit telnetem (natoz provozovat
 > Sambu) a prestava fungovat i Apache . A konci to resartem Serveru .....
 > Takze ona by se nejaka ta volna pamet asi hodila ..

Na to je v /proc/sys/vm soubor freepages, kam pomoci echo zapisete tri cisla,
ta znamenaji pocet stranek (4KB), ktere maji byt volne _porad_, behem chvilky
a po chvili male cinnosti s pameti.
 Ja tam mam 128 256 512, to znamena, ze volna pamet nikdy neklesne pod pul
mega (az na atomicke operace v jadre, ale to me nezajima), kdyz mam mene nez
mega volne pameti, tak system zacne poradne odswapovavat, aby aspon to mega
uvolnil, a kdyz mam mene nez dve mega, tak system jen tak lehce neco
odswapuje, aby se dostal na ta dve mega.
 Mozna by pomohlo nastavit prave tyto hodnoty, treba:
# echo 128 256 512 > /proc/sys/vm/freepages
Ja to delam ve startovacich skriptech. Kdesi jsem kdysi videl popis, jak tyto
hodnoty nastavit optimalne, zavisi to na velikosti dostupne pameti, ale uz
nevim, kde to je, a nepodarilo se mi to rychle najit.
 Takze vlastne toto je zpusob na omezeni velikosti bufferu, na ktery jsem si
predtim nevzpomnel. 8-)
 Zdravi

                                       Jacek Kopecky

E-mail: jacek.kopecky(at)upol.cz