500 MB disk a 486ka

Radek kohout Radek.Kohout na op-profashion.cz
Úterý Duben 27 10:10:42 CEST 1999

> Dobry den!

taktez

> Ked sme sa tu uz rozkecali o diskoch, mam aj ja jenu otazku. Mam stroj
> 486DLC a radic (pravdepodobne) IDE (t.j. ziadne EIDE a podobne,
> klasicka ISA karta rok vyroby okolo roku 92)
>
> Problem je s diskom Western Digital 516 MB. Ten bios na motherboarde ma
> datum vyroby '89 a samozrejme nechape pojmy ako LBA. Ale pokial moje
> obmedzene vedomosti siahaju, stare masinky by mali predsa pracovat s
> diskom do okolo 520 MB, nie? V kazdom pripade moja 386SX to zvladala v
> pohode.

do 512 MB. Vychazi to jako nasobky pro ruzne velikosti alokacnich bloku

blok B	velikost part
512	32 MB
1024	64 MB
2048	128 MB
4096	256 MB
8192	512 MB
16 KB	1024 MB
32 KB	2048 MB

no a 512 MB je hranice pro DOS pokud je disk v modu normal (bios nezna LBA
)
nad 512 MB se to musi zpristupnit bud LBA, nebo nejakym disk managerem (pro
dos)
takze tech 520MB je zrejme nad moznosti toho stareho boardu.

> Disk sa sprava dost zvlastne: prva particia je DOS (200MB) a dalsie
miesto
> je linux, ale zda sa, ze ked sa nieco pokusi zapisovat nad urcity
cylinder
> tak to ten disk zapise uplne randomovo niekam na disk. (odisli mi uz dve
> particie) Ked zapisem nieco na koniec disku, napriklad to prepise tu
> DOSovsku particiu.

zrejme by pomohlo zadat fdisku geometrii disku (C/H/S)

Ale to vse plati, jen pokud jsem se nespletl :-)