500 MB disk a 486ka

Milan Kopacka mkop5230 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Úterý Duben 27 11:54:35 CEST 1999

On Tue, 27 Apr 1999, Miroslav BENES wrote:

> Nesouhlas. IMHO se tento program nainstaluje rezidentne do pameti a
> vsechny pristupy z BIOSu prepocitava. Konkretne zvysi cislo sektoru o
> 1 (takze MBR je ve druhem sektoru hned za zavadecem) a prepocitava
> geometrii ala LBA. Protoze ale linux nepristupuje po nastartovani
> pres BIOS, musel by se mu nejspis poopravit diskovy ovladac aspon pro
> posun "+1 sektor".

EZ-Drive muzete v tomhle pripade klidne pouzit. Linux ho rozpozna a
prepocita si geometrii podle nej. EZ-Drive pouziva stejnou geometrii jako
by pouzil BIOS s LBA, takze pri prechodu na MB s LBA BIOSem jen vypnete
EZ-Drive a fungujete dal. Asi pul roku jsem ho prave z tohohle duvodu
pouzival. (Popis jak EZ funguje je v Large-Disk mini-HOWTO)

Tohle se ovsem vztahuje k te 504MB hranici. Jak to vypada na 8,4GB nevim.

  Milan Kopacka