1600 x 1280

Vladimir Michl Vladimir.Michl na seznam.cz
Pondělí Duben 26 22:39:07 CEST 1999

pavel.satny na alcatel.cz (Pavel Satny) writes:

> Dobry den,
> mohli byste mi nekdo, poskytnout konfiguracni informace
> k rozjeti  X-windows na 19" monitoru  s rezimem 1600x1280?
>
> Mam RH 5.2, ATI RagePro 8MB, 19" ADI nevim_co.
>
> Podle HOWTO jsem pochopil, ze se veskere frekvence daji jakymsi
> zpusobem vypocitat, ale nejak jsem se nechytnul.

Ja pouzivam nasledujici zpusob.

Najdu jakykoliv modeline, ktery neco na obrazovce zobrazi (metodou pokus omyl).
Sice vim ze to muze znicit monitor, ale vetsina novych monitoru se radeji sama
vypne nez by se nechal znicit. Radek modeline vypada takto:

modeline "rozliseni" dot-clock 4_horiz._udaje 4_vert_udaje options

Pokud tedy monitor v potrebnem modu nabehne, pomoci xvidtune obraz vyladim,
aby byl akorat siroky a vysoky a spravne vycentrovany (upravy delam se
zapnutym auto). Pak si necham vytisknout novy modeline a vlozim jej do
XF86Config. Restartuju XWin abych se podival, jestli to funguje. Pokud ano
a nevyhovuji mi frekvence (moc maly vertikalni kmitocet), pak prislusnym
smerem zmenim dot-clock, ale ne o moc, tak o 5-10. A postup opakuju od zacatku.
Tj. Restart, xwidtune, prepsani XF..., ...

                                            Vladimir Michl
*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na seznam.cz                                 *
*           Vladimir.Michl na mujweb.cz - home modem                    *
*  Web:     http://www.inf.upol.cz/~michlv                           *
*  Tel:    +420/68/5391545                                           *
*           068/5391545                                              *