mini instalace

Adam Rogalewicz xrogalew na informatics.muni.cz
Středa Duben 28 16:22:50 CEST 1999

On Wed, 28 Apr 1999, Miroslav BENES wrote:

> Mam problem s instalaci linuxu (RH 5.2). Potreboval bych jeste jeden
> stroj (hodne jednoduchy mars), takze jsem vyhrabal a ozivil trochu
> srotu. Vsechno je jeste uchazejici, jenom s diskem to neni valne. Mam
> k dispozici 40 MB (celkem 3 kusy). A hola instalace bez vsech balicku
> chce cca 80 MB. Co s tim ?
>
> a) spojit pomoci RAID0
> b) rozdelit na dva bloky
>
> Ad a) nevim, nakolik je to realne. Nemam s tim zkusenosti a po
> precteni dokumentace mi to nepripada moc uzitecne pro tak male disky.

Mas nekolik moznosti.
1) poridit si ne-redhati distribuci, ktera nezabira tolik mista.

2) pripojit si ten 40 MB disk do jineho pocitace s linuxem, primountovat
a kopirovat ( nezapomenout u cp na parametr zachovavajici symlinky ).
Po te vyzkouset, vyladit rc-skripty, dokopirovat chybejici knihovny,
programy ...
Sam jsem si takto udelal vlastni distribuci na 1-zipku vcetne
X-window( 8 MB ), C-developement, manualovych stranek. Celkem jsem to
dostal pod 50 MB a urcite by se dalo jeste usetrit ...

3) Spustit instalaci z CD. Po urcite dobe instalaci pomoci SCROLL-LOCK-u
pozastavit, prepnout se na druhou konzolu a mazat to co nepotrebuji.
prepnout se zpet, instalaci pustit, zastavit, mazat, ...

tipy
  nepotrebujes
    - v adresari /lib /usr/lib ,... soubory *.a ( pravdepodobne
      nebudes chtit vyrabet staticky linkovane programy,
      usetris pres 20 MB ...
    - /usr/dos

> Ad b) nedari se mi rozdelit instalaci na dva svazky. Konkretne
> /dev/hda1 = /   a   /dev/hdb1 = /lib. Hlasi, ze " /lib musi byt v
> korenovem systemu souboru". A zrovna tohle rozdeleni by se mi libilo,
> protoze /lib ma v RH 5.2 cca 15 MB a neco by zbylo na swap ...

V adresari /lib jsou nektere knihovny nezbytne pro beh systemu.
napr. libc se kterou je slinkovano 98% programu. Dale je tu take dynamicky
linker (/lib/ld) .
Takze pokud by si mel /lib na jinem svazku, asi by sis nespustil ani
mount, aby sis ten druhy svazek mohl namountovat.

 -- Adam --

Za vyse uvedene udaje autor neruci ...
* e-mail : xrogalew na fi.muni.cz             *
* URL    : http://www.fi.muni.cz/~xrogalew *