Telnet a pomala odezva

Robert Vojta penguin na mendelu.cz
Čtvrtek Duben 29 11:16:37 CEST 1999

> Vim ze se hesla posilaji jako clear text, ale ja to potrebuji jen v lokalni
> siti kde je mi to jedno.
> co je to ssh a scp to jeste nevim , ale jiste na to postupem casu prijdu.
>:-o)
> Jako prac stanici pouzivam NT Wks a proto se chci telnetem hlasit jako root
> abych si mohl Linux konfigurovat a zaroven to testovat z klienta.
> Kdo ma stale vstavat a chodit od jednoho PC k druhemu,ze :-)

  ssh - secure shell neboli kryptovanej telnet
  scp - obdoba cp na linuxu s tim ze je umoznen kryptovanej prenos mezi
stanicemi (dokonce i Wir -> UN*X)

  Na strane linuxu staci nainstalovat baliky z
ftp.fi.muni.cz/pub/linux/redhat-crypto a tam nekde

ssh-1.2.26-4i.i386.rpm
ssh-clients-1.2.26-4i.i386.rpm
ssh-extras-1.2.26-4i.i386.rpm
ssh-server-1.2.26-4i.i386.rpm

  Pote staci spustit daemona sshd (/etc/rc.d/init.d/sshd start) a mate na
linuxu SSH.

  Na Windouzi strane nainstalujete TTSSHCZ, ktere se naleza na na
ftp.mendelu.cz/pub/windows/ttsshcz/ttsshcz.zip, rozbalit kamkoli a spustit
ttssh.exe (je jich tam vice, ale tenhle je ten pravej) a mate SSH klienta pro
Windouze. Pokud chcete i scp pro Windouze staci ze stejneho adresare zkopirovat
winscp.zip a mate scp klienta pro Windouze.

Robert Vojta aka DeViL
MZLU Brno, tel. 45132938, ICQ 27487409
http://www.penguin.cz/~vojta
penguin na mendelu.cz