Linux a CP1250

David Šauer davids na orfinet.cz
Čtvrtek Duben 29 19:33:54 CEST 1999

Odstup satane ...
Ale vazne. Nejde jen o zmenu fontu, museli by se upravit napriklad i
lokales a klavesove mapy ...

Pokud vim, tzv. unicodove fonty dle MS obsahuji asi 300 znaku - presny
obsah poda utilita ftview. Jake znaky a v jakem kodovani si z toho
vyberete, zalezi na Vas. Ja napriklad pouzivam X_TT (balik
XFree86-3.3.2.3+X_TT-10) a nemam s tim nejmensi problem.

    Martin> Na tom neni co Xwin ucit. Proste to musi fungovat (jenom
    Martin> font nebude koncit na iso8859-2 ale na cp1250-* (nebo nejak
    Martin> podobne).

Ano, samotne fonty asi fungovat budou. Jen budete mit problem se
zadavanim nekterych znaku ... tedy bez upravy locales.

  Dalsi vec je, ze vsichni vyvojari - samba, kernel atd. pocitaji s
kodovanim iso8859-2 (dobre, nekteri znaji zrejme jen ascii a latin1)
 - asi by s tim byly jen problemy.

  Celkove mi pripadne jako mensi zlo sem tam nejaky dokument
prekodovat - ostatne dos pouzivat (myslim) kodovou stranku 852, win
1250, takze se prekodovani asi uplne nevyhnete.

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na orfinet.cz (mime compatible)