jak na jednoduchy news server

Radovan Garabik garabik na atlas02.dnp.fmph.uniba.sk
Neděle Srpen 1 18:41:57 CEST 1999

Jan Povolny <jpovolny na iol.cz> wrote:
 : Dobry den,
Jan Povolny <jpovolny na iol.cz> wrote:
 : Dobry den,

 : Odebiram celkem pravidelne cca 3 diskusni skupiny USENETu. Dodnes jsem tak d
 : elal primo na klientovi (ve Windows), ktereho mam pripojeneho na domaci linu
 : x server slouzici jako brana do Inetu, WWW server atd pro domaci sit.
 : Chtel bych nyni na linux serveru rozjet news server, ktery by automaticky st
 : ahoval z jineho news serveru ty moje 3 skupiny a poskytoval mi je jako klasi
 : cky news server. Ve vsech 3 knihach, co mam doma jsem nasel popis pouze serv
 : er C News (nebo co to bylo). V distribuci RedHatu je pak INN, ale z jeho kon
 : figurace jsem dost zmateny a dokumentace take neni valna (tedy je ji hodne,
 : ale moc se v ni neorientuji). V Linuxu celkem umim, ale nastaveni news serve
 : ru je pro mne uplna novinka.

ja som kedysi na podobny ucel pouzival leafnode a celkom mi vyhovoval (a
spustal sa z inetd, cize nezaberal ziadnu pamat)

 : Neexistuje neco jednodussiho, nez jsou INN a C NEws, co by synchronizovalo l
 : okalni news server (vse pres NNTP) s nejakym internetovym v urcenou dobu (do
 : ba pripojeni)? Mam na serveru jen 16 MB (je to 486 SX33 :-) a napriklad INN
 : po startu sezere 6 MB, coz je trochu moc. Bezi mi na tom spousta sluzeb (squ
 : id, apache, sendmail,cron, atd, atd.) a vzdy mi tech 16 MB stacilo, nechtel
 : bych to menit. Bezim na jadre 2.0.34 a zakladem kdysi byla distribuce RH 5.1

no, ja by som urobil nieco podobne:

sendmail -> exim
apache -> boa

hmmm...