jak na jednoduchy news server

Jan Povolny jpovolny na iol.cz
Neděle Srpen 1 20:09:44 CEST 1999

Dobry den,

Odebiram celkem pravidelne cca 3 diskusni skupiny USENETu. Dodnes jsem tak d
elal primo na klientovi (ve Windows), ktereho mam pripojeneho na domaci linu
x server slouzici jako brana do Inetu, WWW server atd pro domaci sit.
Chtel bych nyni na linux serveru rozjet news server, ktery by automaticky st
ahoval z jineho news serveru ty moje 3 skupiny a poskytoval mi je jako klasi
cky news server. Ve vsech 3 knihach, co mam doma jsem nasel popis pouze serv
er C News (nebo co to bylo). V distribuci RedHatu je pak INN, ale z jeho kon
figurace jsem dost zmateny a dokumentace take neni valna (tedy je ji hodne,
ale moc se v ni neorientuji). V Linuxu celkem umim, ale nastaveni news serve
ru je pro mne uplna novinka.

Neexistuje neco jednodussiho, nez jsou INN a C NEws, co by synchronizovalo l
okalni news server (vse pres NNTP) s nejakym internetovym v urcenou dobu (do
ba pripojeni)? Mam na serveru jen 16 MB (je to 486 SX33 :-) a napriklad INN
po startu sezere 6 MB, coz je trochu moc. Bezi mi na tom spousta sluzeb (squ
id, apache, sendmail,cron, atd, atd.) a vzdy mi tech 16 MB stacilo, nechtel
bych to menit. Bezim na jadre 2.0.34 a zakladem kdysi byla distribuce RH 5.1

Diky za kazdy podnet
Jan Povolny

--
e-mail: jpovolny na iol.cz