IP Maskarada a Diald

Zapadlo Petr PetrZ na IFTPROGRES.CZ
Pondělí Srpen 2 17:06:15 CEST 1999

Dobry den
mam takovy zacatecnicky problem,
pokousim se zprovoznit Linux jako vytaceny router do Internetu.
Nakonfiguroavl jsem pppd a diald. Potud vse funguje tak jak ma i kdyz
zrejmne ne dobre rozumim souboru standard.filter (proc tam nejsou nastaveni
ohledne ICMP?).
kdyz jsem pripojil dalsi pocitac a spustil maskaradu a vytocil, take vse
fungovalo jak ma. Jenom mi nejde to aby si vytocil primo ten druhy po siti
pripojeny pocitac. Pokud si pignu z neho nic se nedeje, pokus si pignu ze
sveho, okmazite zacina tocit. Ovsem pokud je vytoceno i druhy pocitac si
pigne kam ma.
Spoustim to nasledujicim zpusobem (zatim z prikazove radky pod uctem roota)

ipchains -P forward DENY
ipchains -A forward - ppp0 -j MASQ
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
diald

Kde jsem udelal nejakou chybu, nebo jak to ma byt zpravne nastaveno?

Diky za pomoc

S pozdravem

Petr Zapadlo