AMD K6-2

jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Srpen 4 13:00:36 CEST 1999

OFF-TOPIC

> (Na nejakem webu jsem cetl clanek cloveka, ktery testoval co snese za
> pretaktovani. Skoncil i 550MHz s tim, ze mu linux padal 1xdenne coz mu
> prislo moc, takze to nechal jenom na 450 MHz. :-)

Pretaktovani ma vliv na dobu zivota (vyrazne ji zkracuje). Pri impulsnim
rezimu provozu polovodicu totiz nastavaji v mikrostrukture sice
nepodstatne, ale prece jen nevratne zmeny.... a po case tak drive dobry
polovodic se stava spatnym polovodicem. Navic tranzistory maji tu
vlastnost, ze se dokazou otevrit mnohem drive, nez zavrit, takze chvilkove
(stovky ps az jednotky ns) takovou dvojici tranzistrou prochazi zkratovy
proud, coz temto nevratnym zmenam jen napomaha. (proc asi digitalni
zarizeni tolik rusi radiove vlny, ze?).

Mimochodem - intel ma metody jak poznat pretaktovany CPU (neni to bluf!),
pokud jim ho jdete reklamovat. Touto schopnosti se zacaly vybavovat jiz
pentia 60/66. Take odesly prehraty procesor intel bezpecne pozna. Proto
zacal davat na pentia dozivotni zaruku, ktera ovsem padla u PII na 5 let -
prave z duvodu snizeni spolehlivosti po urcite dobe. Parametry polovodice
jsou totiz u PII vysponovane ad absurdum a tak proste se ten kremik po
nejake dobe provozu "unavi".

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications