Oracle pre linux

Radek_Sedmak na eurotel.cz Radek_Sedmak na eurotel.cz
Středa Srpen 4 14:21:04 CEST 1999

Honza Pazdziora <adelton na informatics.muni.cz> wrote:

> Oracle. To je snad nenapadnutelna trivialni pravda, ne? ;-))
> Sorry, melo tam byt "Oraclu na jinych platformach".

Tak ted jsem zase zmaten ja. Mam tomu rozumet tak, ze
"PostgreSQL ma vsechny funkce jako Oracle"? Jestli ano, PostgreSQL
je tedy objektove-relacni jako Oracle a se stejnym interface?

Ted jsem zmaten i ja, jenom si dovolim poznamenat ze pred nedavnou dobou byla
uvolnen Oracle8i for Linux znamy take jako Oracle8.1.5. Ktery umi spoustu veci o
kterych si troufam tvrdit ze je nejspis PostgreSQL nezvlada. Jednou z
nejmarkatnejsich je to ze Stored procedures je mozno psat v Jave protoze JVM je
soucasti OracleEngine (Java od SUNu, od koho taky jineho ze :)) ). Vyvojarska
verze je volne ke stazeni ( cca 261MB tgz). Jinak provozuji Oracle8.0.5 na Linux
RH6.0 a funguje to velice dobre.

Dalsi specialitky Oracle ( HINTY,BITMAPOVE INDEXY,PARTITIONED INDEXY)
Cartridge pro zpracovani textu ( CONTEXT ). Videl jsem to v anglicke verzi asi
pred rokem ( Dokazalo to z libovolneho textu ( napriklad 60 stranek) provest
treba vytah na 5 stranek, dalsi fce jako treba zvyrazneni [vytazeni] klicovych
slov apod.

Dalsi cartridge na kterou si pamatuju je na spolupraci s obrazkama (
zjednodusene receno ). Priklad mate databazi fotek a kladete na databazi
pozadavky typu vyber vsechny obrazky na kterych je v popredi postava cloveka s
pozadim prevazne modre barvy....... blabla. On vytahne vsechny fotky o kterych
si mysli ze vyhovuji kriteriim.

Bye Sam.

PS: Vse co jsem psal o cartridges prosim berte jenom jako info o tom co Oracle
vsechno umi videl jsem to lec  nikdy nepouzil. Vice info urcite radi poskytnou u
Oracle v Rimske ulici v Praze.
PS/2: Poradaji 1/2 denni seminare o novych produktech ktere jsou vetsinou free,
obcas je to nuda ale obcas se tam clovek neco i dozvi.