Routintg na Linuxu

Michal Kurka Michal.Kurka na pvt.cz
Čtvrtek Srpen 5 11:40:46 CEST 1999

Josef Madlik wrote:

> Mame SuSE Linux 6.0.
> Chteli jsme sit rozdelit na dva segmenty s IP adresama 192.168.0.xxx
> a druhy 192.168.1.xxx. Cimz chceme oddelit cast site, kde je veliky
> pohyb velkych souboru (obrazky), aby nebyl zbytecne zatezovan zbytek
> site.
> Linux server ma 2 sitovky, bezi na nem samba, ktera je zkonfigurovana
> tak, ze je pristupna z obou segmentu.
> Rozchodili jsme na linuxu router,Viz nize uvedeny route.conf.
> IP adresy karet na linux routeru 192.168.0.30 a 192.168.1.1 - brany
> pro win klienty.  Kdyz jsme na obou stranach spravne
> [...]

Kdysi jsem resil podobny problem (viz. archiv konference). Mel jsem to
okorenene tim, ze jsem mel na kazdem segmentu jinou pracovni skupinu.
    Uz se zde psalo, ze NetBIOS se pres TCP/IP-router neroutuje. Pokud
vsak ve Windows nebudete pouzivat ani NetBIOS, ani IPX/SPX, ale jen
TCP/IP, budou Windows komunikovat skrze TCP/IP a tim padem pres router
to projde.
    Co se tyka routerovani NetBIOS, lze to take. Jednak je treba v jadre
zapnout podporu, ktera je "Experimental". Takze nejdrive je treba mit
zapnute 'Prompt for development and/or incomplete code/drivers' v casti
'Code maturity level options'. Samotna podpora se zapina v 'Network
options' polozkou 'Bridging'. Dale je treba si opatrit program, ktery se
jmenuje 'bridge' nebo 'xbridge'. Da se najit na ceskych FTP. Tento
program pak umoznuje v jadru nastavovat co, odkud a kam ma routerovat.
    Cistsi mi vsak pripada zprovoznit WINS na Sambe, jak uz zde lidi
radily.
    S pozdravem
--
Michal Kurka