nenastavitelny monitor a udaje z Win95

Matej Cepl CeplM na seznam.cz
Pátek Srpen 6 22:17:03 CEST 1999

Dobry den,

mam dotaz -- nevite nekdo jak z Win95 ziskat informaci o nastaveni
monitoru a graficke karty? Situace je nasledujici:

nainstaloval jsem si k vseobecne spokojenosti RH Linux 6.0 CZ
(Prazak dekuje do Brna :-) a vsechno vicemene funguje. Jedinou
vyjimkou jsou X. Jedine nastaveni, ktere mi funguje, je VGA (po
dlouhych konsultacich s nekolika Linuxaky, takze mi nenavrhujte,
zadna samozrejma reseni).

Problem je asi v monitoru -- naprosto neznamy 14"
monochromaticky OEM dodavany kdysi davno AutoContem (jmenuje
se to RIC, jako Royal Information Electronic, z Thaiwanu, nemam
ani oznaceni modelu a dokumentaci nenavaratne odval cas). Kdyz na
to pustim Xconfigurator a reknu mu, ze jde o Generic monitor, tak je
z toho zcela smutny a vyplivne konfiguraci, ktera nefunguje -- tusim
1024*??? s 256 barvami). Kdyz reknu Generic multisync, prohlasi, ze
by melo jit 800*600/256 (po cemz touzim), ale kdyz to testuje, tak
to vyjde zpotvorene -- na obrazovce jsou jako tri zmensene
obrazovky vedle sebe. Takze nakonec jedine co s X funguje
spolehlive je stara dobra VGA na 16 barev. Nic moc.

Pritom na stejnem pocitaci behaji Win95, ktere se zcela bez
problemu nainstalovali jako, ze monitor je Neznamy a provozuji na
nem pozadovanych 800*600/256 barev (ale zvlada dokonce 16k
barev -- coz nepouzivam, protoze na mono monitoru to trochu ztaci
kouzlo :-). Jedine zoufale reseni, ktere me napadlo by bylo nejak
zjistit udaje o viodeomodu, kmitoctech ap. z Win95 a potom je
okopirovat do Xek. Bohuzel, Windows jsou na informaci dost skoupe
(System, prohlasi, ze jde o monitor neznamy a to je vse, MS Info
take nic, a tim moje napady konci). Nevite, nekdo jak pomoci?

			Dekuji mnohokrate

								Matej Cepl

P.S.: Nejsem subscribnuty, proto prosim o Cc: pripadne odpovedi
(jsa pripojeny pres dial-up je na me tato skupina, trochu moc ziva).