vice domen na jednom stroji [dlouhe]

Robert Hanzlik robi na junyks.cz
Středa Srpen 11 09:57:46 CEST 1999

Dobry den.

>   prave se poustim do reseni jednoho problemu s kterym sem se jeste nesetkal,
> mam spousty dokumentace a je toho dost, ale jaksi bych se chtel zeptat
> jestli se $SUBJ nema nekdo zkusenosti?
>   Jde o to ze bude jeden linuxovy stroj a na nem pojede Apache, ktery bude
> mit neco vice virtualnich serveru (treba www.ahoj.cz, www.nazdar.cz, ...)
> a bude take prijimat postu pro vsechny tyto domeny.
>   Jaksi dost dobre nechapu jak to pracuje kdyz to je nastavene? Muze mi
> prosim vas nekdo osvetlit jaksi jak by to mohlo fungovat? Tzn. neco malo
> o IP, DNS, Apachi, Sendmailu, atp.
> [...]

Vezmeme to po poradku. Zacneme treba mailem.
v DNS pro prijem posty pro tyto domeny zavedu nasledujici zaznamy:

domena1.cz MX 0 majl.stroj.cz
domena2.cz MX 0 majl.stroj.cz

tedy respektive udelam v DNS pro danou domenu MX record ukazujici na
majlovaci stroj, kde v sendmailu, ktery neznam, bude nstaveno, ze ma
akceptovat postu pro tyto domeny a co s ni ma delat.
Co se apache tyka, tak je treba si ujasnit, zda staci virtualni www bez
vlastni IP, nebo zda budete z nejakeho duvodu potrebovat pro kazdy ten WWW
server vlastni IP.
V pripade spolecne IP adresy pro vsechny tyto je treba v DNS zavest
napriklad:
stroj.domena.cz IN A <nejaka IP adresa>
www.domena1.cz IN CNAME stroj.domena.cz
www.domena2.cz IN CNAME -||-
www.domena3.cz IN CNAME -||-

Co se konfigurace na strane apache tyka, najdete vse v archivu konference,
tak tyden az 14 dnu zpet.

Pokud necemu nerozumite, ci jsem neco opomel, klidne se ptejte.

S pozdravem
               Robi