Re: Named na konkrétní IP adrese

Jiri Maly maly na plasty.cz
Čtvrtek Srpen 12 16:06:09 CEST 1999

>Potřeboval by jsem rozběhnout NAMED na konkrétní IP adrese.
>
>Mám stroj se dvěma eth. kartama a rád by jsem měl jinak
>nakonfigurovaného nameda pro každý segment. Už jste to někdo zkoušel?
>Podle dokumentace to vypadá jako nemožná věc.
>
>Bob.

Bezi mi to pro bind8, DNS pro vnitni sit kryje jmena lokalnich pocitacu.
Podle navodu z konference, bohuzel neznam jmeno autora.

Jiri Maly, maly na plasty.cz

Zde vyse uvedeny navod:

V podstate musi bezet dva named procesy - jeden pro vnitrni stranu, druhy
pro vnejsi.
Kazdemu musite omezit rozhrani, na kterem bude poslouchat.

Popisu svoji konfiguraci:
Mam /etc/named.conf pro vnejsi rozhrani, /etc/named.local.conf pro vnitrni.
V kazdem konf. souboru je mimo jine sekce options, kde se nastavuje
rozhrani:

/etc/named.conf
options {
   directory "/var/named";
   listen-on  { 193.85.100.200; };  // <- vnejsi IP
};

/etc/named.local.conf:
options {
   directory "/var/named";
   pid-file  "/var/run/named.local.pid"; // <- sem se ulozi pid lokalniho
procesu
   // zmenit i ostatni impl. cesty k souborum - neni ovsem nezbytne nutne
   listen-on  { 192.168.104.101; }; // <- vnitrni IP
   forwarders { 193.85.100.200; };  // pozadavky na DNS ven preda vnejsimu
};

Vytvorte kopie skriptu, kde se spousti named, tj.
/etc/rc.d/initd/named   ->  /etc/rc.d/initd/named.local  +  prislusny  link
/etc/rc.d/rc3.d/
/usr/sbin/ndc -> /usr/sbin/ndc.local

U  mne  je  ndc  shell  skript, kdosi mel ndc jako program, tam bude nutno
asi
prekompilovat.

V  novych  souborech,  na  radcich kde se spousti named pridejte jako
parametr
abs. cestu k lokalnimu konf. souboru - viz man named.

Pro spravnou funkci ndc je jeste nutno v ndc.local zmenit cestu na pid
soubor,
pres ktery se komunikuje s lokalnim namedem.

To  je vse - v podstate je to jednoduche, ale nez jsem to rozchodil, chvili
mi
to trvalo :)