prevod na velka pismena v sed

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Pátek Srpen 13 00:34:22 CEST 1999

Vazeni mam problem, ktery asi resim blbe - berte me prosim shovivave :

potrebuju prevest v jistem formatovanem textu kombinace malych a velkych
pismen na sama velka pomoci sed skriptu. V manualu vim jsem nasel pro
substitucni retezec makro \U az \E - podobne jako prvni zavorkovany vyraz
je \1 apod.   Je to vsak jiste zrejme rozsireni vi (resp vim).

Ale ouha sed to nezna ! Man page ani info mi nic nerekly - jsou velmi
skoupe. znamena to, ze v prostem sedu to proste nejde - ja se vzdy
domnival, ze se dumi vse co vi interktivne - ale vim je asi mimo tuto
uvahu ?

Urcite mi neco uniklo i prostem sedu - poradte mi jak to udelat.

Podobne potrebuju jisty zkratkovy kod prevest na strukturu , kde jsou na
predepsane pozici velka a na jine mala pismena  **- tady taky narazim na
stejny problem - pokud to nepujde sedem - je mozne nejak pustit vim, aby
se choval jako sed - tj neinteraktivne volano ze skriptu ?

** ukazka    kod ThArHK6-2mA  je predepsany tvar, misto ThAr muze byt napr
HeNe ,jine cislo apod - predem nevim co vsechnu - chci jen tuto upravu
velikosti pismen s pripadnym vypustenim  mezer mezi pismeny.

(pro zvidave - jedna se o kod pouziteho obloukoveho spektra pro
(astronomickou) kalibraci spekter - prvni 2 dvouznaky jsou chemicke
zkratky prvku (material elektrody a plynova napln, HK je duta katoda -
cislo stupen sedeho filtru a cialo pred mA zhavici proud -- jedna se mi o
homogenizaci archivu spektrer, kde si kazdy psal kdysi rucne co chtel a
jak mu vyslo zmacknuti shiftu ci capslocku a popr mezerniku;-)
(napr HENe Hk6 4ma, ci tH aRhk4 15mA )

S diky
*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *