Zmrazeni RH6.0cz

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pátek Srpen 13 09:39:00 CEST 1999

Preji pekny den,

On Thu, 12 Aug 1999, Milan Kerslager wrote:

> Well,
>
> kazda aktivita je po zasluze potrestana.

Prejdu k faktum a k tomuhle se vratim na konci

> S CD od PC WORDu nemam NIC spolecneho a nevedel jsem o nem.

> Dale:
> 1) je pravda, ze v archivu ftp.linux.cz je jedna linka navic
>    (tj. ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/redhat/redhat-6.0/i386-cs
>    smeruje do ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/local/redhat-6.0/i386-cs/,
>    cimz muze "mast", ovsem kdo hleda, alespon snaze najde.

Ano, ale myslim, ze jde o neco trochu jineho. Pokud nema dochazet
k zamene neni asi nejstastnejsim resenim ten link vytvaret.

IMHO pokud nekdo hleda bude pravdepodobne postupovat
nejak takto:

ftp.linux.cz
samozrejme adresar pub
chci Linux tj. adresar linux
chci RedHat tj. adresar redhat
chci Redhat 6.0 tj. adresar redhat-6.0
chci "cesky" RedHat tj. adresar i386-cs

> 2) pravdepodobne jste necetl
>    ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/local/redhat-6.0/i386-cs/README.i386-cs
>    kde jsou zminky, kde hledat updaty a tyto _nemiri_ do oficialnich
>    updatu RH

No s README.i386-cs  je to totez. Ono totiz pravda je ve
ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/local/redhat-6.0/i386-cs/, ale
v http://ftp.linux.cz/pub/linux/redhat/redhat-6.0/i386-cs/
__NENI__ (a nebo je nekde v adresari local, ale
na prvni pokus se mi ho tam nepodarilo najit)

> 3) ze souboru
> ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/local/redhat-6.0/i386-cs/Changelog.i386-cs
>    jednoznacne vyplyva, ze distribuce je v pohybu (tj. ze tam delam
>    "zaznamy co 2-4 dny", takze to ani nemuze byt "stable")

Ano, vyplyva, ale nikoliv jednoznacne. Muze z toho take
plynout to, ze je to prave dnes nebo pred 2 dny vypustena
stabilni verze apod. (coz vzhledem k dosazitelnosti
v ramci adresarove struktury _STABILNIHO_ Redhatu 6.0
neni az tak tezke predpokladat)

> 4) pokud nekdo lisuje CD, je pravdepodobne slusne, kdyz to
>    minimalne ohlasi do konference, ktera je ve zminenem README.i386-cs,
>    nebo alespon autorovi (kdyz uz vidi, ze se to co 2-4 dny hybe)

nevim zda-li slusne, ale asi je to vhodne
minimalne pokud jde o unstable verzi

> 5) tento projekt je moji dobrovolnou iniciativou a ja NEHODLAM
>    nest odpovednost, kdyz je vsude napsano, ze zadnou nenesu.
>    Pokud je kritika konstruktivni a dle meho osobniho nazoru k veci,
>    budu ji respektovat. Je to tvrde, ale ja to proboha
>    delam ve svem volnem case (nyni cca 300-350 hodin prace -
>    70 ceskych a 106 updatu od RH oproti oficialni 6.0).

> 6) pokud to CD vylisoval XY, pak musel vedet i o zminene
>    konferenci (redhat-cz na linux.cz), ze ktere je NAD SLUNCE JASNE,
>    co se s touto distribuci deje.

No jiste, ale tohle by slo aplikovat i dal, ma takovy
clovek kontaktovat i autory jednotlivych baliku jestli
nahodnou nektery z nich neni unstable?

> 7) myslim, ze cislovat 6.0cz.0.0.1 a podobne nema smysl

Samozrejme, ze nema jelikoz takove cislovani se prevazne nikde
nedela. Je to proste verze x.y.z, ktera je ve stavu stable
nebo unstable apod. Pouzivaji se treba taky terminy jako
alfa verze (funkcne nedokonceno), betaverze (funkcne
dokonceno, ale urceno k testovani tj. overeni funkcnosti ) atd.
Ale rozpracovanou verzi nejde povazovat za samostatnou verzi

> 8) zminka o vyvojove verzi bude dnes explicitne zaclenena
>    a nasledne odstranena z oficialniho CD

Dival jsem se tam, mozna bych to formuloval trochu jinak nez trochu
zavadejici vetou:

"!!!!!!!! Současný stav této distribuce není finální !!!!!!!!"

a pridal tam poznamku pro tvurce CDROM, aby je neco "trklo"
a kontaktovali ta prava mista. takto dle meho nazoru k tomu nemaji
zadny duvod.

> Takze, pokud chcete mit dalsi pripominky, radeji si nejdriv prectete
> alespon README a uvedomte si, ze informace v nem obsazene k necemu asi
> jsou.
> Pokud se vam vysledek me prace nelibi, neberte - vzdyt nemusite (ani
> platit).

Tak a ted se vyjarim k pocatecni vete. Mrzi me, ze to berete jako
potrestani jelikoz to neni trest, ale upozorneni na jiste drobnosti,
kterych jsem si vsiml a ktere jsem ve svych dopisech vyjadril. Dost jsem
se snazil abych se nikoho nedotkl, bohuze se mi to nepodarilo.

Pokud jde o README tak je problem v tom, ze nekde je a nekde neni jak jsem
zminil vyse a i tam kde je tak z nej neni zrejme zda tato verze je stable
nebo unstable a nejsem si jist, ze ono pridana veta to rika naprosto
jednoznacne (Mohl bych ji rozumet jako poznamku na to, ze distribuce
RedHat se vyviji a po verzi 6.0 bude nasledovat 7.0 atd.).

Osobne bych se nebal pridat tam vetu jako "Toto je vyvojarska verze
distribuce RedHat 6.0 CZ, kterou neni mozno povazovat za stabilni, pokud
nejste vyvojari tak se jeji pouziti nedoporucuje a vycketje verze
stabilni". Pak IMHO nikdo nemuze byt na pochybach a kazdy bude vedet
na cem je a pokud to vyjde na CD nejakeho casopisu dava to
tam s vedomim, ze je to nestabilni verze (treba mu reknoou: my to chceme
hned a nebo vubec, pak nema na vybranou, ale veta vyse mu taky nedava
na vybranou tj. mu nezbyde nez kontaktovat Vas).

Samozrejme pokud Vam tyto pripominky vadi, nepovazujete je za
konstruktivni (IMHO fakt, ze muze dojit k zamene stoji za zamysleni)
a obtezuji Vas - neni problem, abych se jich napriste zdrzel. Tim vam
nikdo nebere vase zasluhy a hodiny prace, ktere dobrovolne
travite necim co je vasi dobrovolnou iniciativou a take na Vas
nijak nepresouva odpovednost za cokoliv.

A jeste jedna poznamka k tomu README. Podekovani firme
Computer Press je jiste na miste. Bez jejich prekladu by
asi byla k dispozici jen anglicka verze jeste dlouho, ale
nejsem si jist, ze je to "__jejich__ kniha", ale to je otazka
nazoru (jinak se na to IMHO (!) bude divat pravnik, jinak nekdo jiny).

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Seznam Ceskeho Internetu: http://www.seznam.cz/
Magazin pro kazdeho: http://www.novinky.cz/
Seznam Dnes: http://dnes.seznam.cz/
Navody, recenze, technika:
http://www.novinky.cz/Index/TechDesk/
Zacit se dnes ucit Perl je jako koupit si listek na Titanic