pevna IP pro dialup

Jakub Dadak dadman na brainsys.cz
Středa Srpen 18 08:05:54 CEST 1999

>drahe zariadenie a pozna vsetky jeho moznosti.
>Ale postavit na linuxe router s roznymi porotkolmi, niekolkymi
>ethernetovymi interfejsami a po este stihat aj niekolko synchornnych a
>asynchroonnych portov pre modemy. Pre toto vsetko mat spravene
>acess-listy(portovy firewall), vediet udrziavat statistiku (MRTG) a toto
>vsetko robit ale pre 40 ludi za modemami a asi 500 ludi na ethernete, tak
>si myslim ze snivat o linuxe je blaznovstvo.

Zdravim,

No ja nevim jeslti je to "blaznovstvo", ale provozuji
Linuxovy router, ktery ma:
3x eth
2x synchroni karty (SDL, COSA) tj. 4 x WAN synchronni porty
1x MOXA - 8 asnychronnich portu (4x dialup,  2x leased line)

Podotykam ze VSECHNY PORTY JSOU OBSAZENE (krome 2 asychronnich)

Na masine bezi firwall, mailserver, DNS atd, "mrtg server"
(vlastni implementace pro ipchains) a vubec si nestezuji.

Netvrdim, ze dosahuje nejakych extremnich vykonostnich
parametru, ale pro bezny provoz to NAPROSTO dostacuje.

Otazka samozrejme zni co by to delalo pri zvysovani poctu
dial-up portu (myslim nejak vyrazne), ale zatim je to v pohode.

Nevyznam se v cenach Cisca, ale kolik by stala takova
masina, nemluve o dalsich narocich na provoz mailu, DNS atd.

        S pozdravem
                        JD

--
  ,{(~)~(},       Dadak Jakub             Brain Systems s.r.o.
,( ((~) ){){}     dadman na brainsys.cz      Rybkova 1, Brno 602 00