ppp interfaces & kill -9 pppd

Vaclav Babicky babicky na ipp.cas.cz
Středa Srpen 18 08:07:30 CEST 1999

Jakub Dadak wrote:

> Zdravim,
>
>  mam nasldujici zkusenost. Jedu pevnou linku na ppp.
>  Po nabehnuti linky se vytvori interface ppp0.
>  Kdyz killnu pppd signalem 9, tak process chcipne,
>  jenze ppp0 po nem zustane. Inittab nastartuje noveho
>  pppd ale ten uz si obsadi ppp1, killnu zase signalem 9
>  pppd a vznikne dalsi interface ppp2 atd ...
>  Samozrejme, ze vsechno tim razem prestava fungovat, protoze
>  pakety jadro routuje na ppp0, na ktere neni pripojen zadny
>  proces, tedy pppd.
>
>  Kdyz killnu pppd bez udani signalu, tak po sobe pppd stihne
> [...]

Pouzivam take pppd na pevne lince. Necht interfacesy (hezke, ze)
zustavaji viset (docasne). Routovaci zaznam vytvarim dynamicky
ze skriptu ip-up, kde je jeden ze vstupnich parametru i interface
pppN. Pokud pppd konci libovolnym zpusobem, nastartuje
se z inittab novy daemon (treba na jinem interface) a vytvori se
novy a spravny routovaci zaznam. Nezkoumal jsem to detailne,
kdy se znovu obsadi "nevyuzivane" pppN, system vsak funguje
bez potizi a bez zasahu spravce vice nez rok.
Babicky.