Zacatecnik: problem s LILO (asi)

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Srpen 18 10:38:14 CEST 1999

> pokousel jsem se instalovat RH 5.1 (z CD od Computer Pressu) na uplne
> cisty disk. Pri bootovani naistalovaneho Linux vyzaduje bootovaci disketu,
> coz je ten hlavni problem.
Novejsi BIOSy maji podporu bootovani primo z CD-ROM.

> Pri instalaci po zvoleni volby Disk Druid v Disk Setupu se objevi hlaska:
> --| Chyba programu fdisk |--
> Pri cteni tabulky oddilu pro blokove zarizeni /tmp/sda se vyskytla
> nasledujici chyba:: Invalid or incomplete multibyte or wide character.
Chyba pristupu na SCSI disk - nejspis nevlozene ZIP medium. To neni
kriticke.

> Kdyz pokracuji cestou rozdeleni pre Disk Druida instalace probehne OK az
> na cast, kdy se zadava oblast ulozeni pro LILO.
>
> Zvolim MBR
To je rozumne, pokud nemate jiny zavadec a chcete pouzivat lilo.

> Dale v dialogu Bootable Partitions zvolim /dev/hda1
Neni nutne - linux toto nastaveni ignoruje. Ale pro poradek je mozna
lepsi mit to takto nastaveno.

> Vypise se hlaseni:
> An error occured durid step "Install bootloader" of the install.
> Muzete zkusit tento krok znovu, ...
Behem instalace je aktivnich nekolik konzol (aktivuji se Alt-F1 ..
Alt-F5 nebo 6). Na prvni je videt prubeh instalae, na nektere z
dalsich by se mozna daly precist blizsi informace o chybe. Tophle je
moc obecne.

Zkusim strelit od boku - mozna ze je zapnuta nejaka antivirova
ochrana v BIOSu ?!?

> Rozdeleni meho disku pomoci druidu:
> hda1 1024M  Linux native
> hda5 1024M  Dos 16-bit >= 32M  (mam prazdny disk => oblast zatim nic neobsahuje)
> hda6  913M  Linux native
> hda7  127M  Linux swap
>
> Kdyz se potom podivam na rozdeleni disku fdiskem hlasi se mi jeste hda2
> o velikosti 2.120.832 bloku jako Extended. Nevim presne co to je.
Disk se da rozdelit na max. 4 oblasti (oznacuji se jako primarni) a
byvaji pristupne pod /dev/hda1 .. 4 (resp. hdb, hdc ...).. Protoze to
nekdy nemusi stacit, zavedla se konvence, ze se misto jedne primarni
oblasti vytvori tzv. extended a v uvnitr ni se da udelat libovolne
rezumne mnozstvi tzv. logickych disku. Ty se na linuxu oznacuji jako
/dev/hda5, 6 ... Maji nektera omezeni (neni mozne z nich startovat
DOS apod), ale to vetsinou nevadi.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s