Problem s 3c905

mIHAU webmaster na tony.cz
Středa Srpen 18 14:40:15 CEST 1999

Ahoj, postihla mne pohroma v podobe nefungujiciho ethernetu.

Mam PCI 3com 3c905 na TP a nemel jsem s ni zadny problem az dosud.
Jadro 2.0.3x i 2.2.x slapalo v pohode. Ale pred par dny se zacaly postupne dit
divne veci - problemy mela samba i ncp klient - chvili videly server, chvili
zase ne, namountovane disky se behem prace vytracely. A behem par dnu se to
zhorsilo natolik, ze se na LAN prakticky neda nic delat.

Tak jsem zkousel ping na sousedni stroj - ztraci to 50% paketu a jeste asi tak
70 % z tech, co projdou, hlasi BAD CHECKSUM (pokud to cele dobre chapu).

Neni to kablem, zkousel jsem jiny, ktery slape s windowsi masinou v pohode.
Zkousel jsem to i na jinem portu huby. A nic.

Nakonec (co byste tak delali vy?) jsem koupil jinou kartu, taky 3coma, 3c900
(cili prakticky totez) a s jistotou, ze problem je v karte jsem to vymenil a co
se nestalo? Je to uplne to same...

Sranda je, ze kdyz jsem nabootoval do dosu, tak mi to ten 3c90xcfg.exe odmitl
otestovat, ze ma malo pameti nebo co, ale pameti mel tolik, co vzdycky.

Momentalne jsem ve fazi cireho zoufalstvi, nebot uz moc nevim, co bych mel
zkusit. Bez site jsem mimo provoz... Muzete mne nekdo nasmerovat? Je mozne,
ze mi leha primo motherboard? Nebo problem s IRQ? Uz jsem z te krabice
povytahoval vsechno, co by tam zrovna nemuselo byt. Pamet jsem testoval. Taky z
nastaveni biosu nemam pocit, ze by neco bylo spatne. Nesetkali jste se nekdo s
necim podobnym?

Diky za jakoukoliv radu
--
Michal Samek, Tony distribuce s.r.o.