TV TUNER

Karel Volejnik Karel.Volejnik na be-net.cz
Středa Srpen 18 18:27:50 CEST 1999

Dne St, 18 srp 1999 jste napsal(a):
> dobry den,
>
> chcel by som sa spytat, ci existuje nejaka podpora pre TV tuner na
> kartach ATI.
> treba stiahnut nejaky soft na pozeranie TV, je nejaka podpora v kerneli?
> ...alebo to vobec nejde?

Pred pul rokem to neslo, (ATI All-In-One atd.), aktualni stav neznam.

Podivejte se do /usr/src/linux/Documentation/video4linux/bttv/README, tam je
soupis karet, ktere jsou primo podporovany ve standardnim kernelu 2.2.x.

Zkuste si napr. pres Alta-Vistu najit 'video4linux' - k tomuto
projektu existuje www server, kde najdete dalsi odkazy (napriklad konference
video4linux na redhat.com).

ATI All-in-one pouziva sve utajene zapojeni a firmware a nikomu
nechce poskytnout podporu pro vyvoj ovladace (hledal jsem to asi pred pul
rokem, mozna uz se situace zmenila).

Problem s ATI je v tom, ze krome standardnich chips, ktere na ni jsou (nejaky
televizni Philips a nejaky starsi Bt82x myslim), pouziva svuj zakazkovy obvod,
ktery zapisuje z tuneru (presneji z A/D) data primo do videopameti na karte.

Krome toho - ATI karta sice na sledovani televize staci, ale pro jakekoliv jine
televizni veci to je dost slabe.

Mnohem lepsi jsou specialni karty PCI (maji I2C ovladany tuner+videotext
dekoder, obvod na zpracovani videa, napr Philips SAA7110 - synchronizacni a
barevny dekoder + vicekanalove rychle A/D, a konecne nejaky chytry obvod pro
spolupraci s PCI, napr. Zoran32120), ktere dokazou zapisovat kamkoliv do pameti
(tedy i do namapovane pameti videokarty) pres PCI jako bus-master a umi i burst
mode. Takove karty zvladnou i vyssi rozliseni (tedy vezmou z televizniho
obrazku skutecne vsechno, co v nem je; nejenom cca kazdy druhy radek, jako ta
ATIna).

Tyhle karty nejsou drahe - napr. samotny video-grabber
(SAA7110+Zoran36120) bez tuneru stoji kolem 1500 Kc, s tunerem asi 2500.

Pokud se chcete divat na Linuxu na televizi, mohu doporucit MIRO-PC. Pouziva
obvod Bt848, ovladac je standardne v kernelu a neni moc draha (mam dojem neco
kolem 4k). Nemusi s tim vubec laborovat, proste to zapnete a jede to.

Chodi mi jeste karta Genius Video Wonder Pro, ktera ma na sobe tuner, SAA7110 a
Zoran36120. Driver psala puvodne nejaka holka z Holandska, ale moc to nechodilo,
musel jsem to prepracovat (mam to psane proti 2.0.37), pouzivam to pro
periodicke snimani nekolika prumyslovych kamer (ma to 4 vstupy), televize chodi
taky.

Pro samotne zobrazeni obrazku a ovladani tuneru je toho vic (i pod KDE) - linky
najdete na homepage video4linux.