Perl a Titanik (RE: Zmrazeni RH6.0cz)

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Středa Srpen 18 22:54:25 CEST 1999

On Wed, 18 Aug 1999, Milan Sorm wrote:

> Tue, Aug 17, 1999 ve 10:23:45PM +0200 Petr Snajdr napsal:
> # Nejlepe celou zalezitost IMHO posal kolega kdyz rekl:
> # "Perl je jazyk, ktery za kazdou cenu se snazi uhadnout
> # co tim programator myslel". Me na nem vadi rad dalsich veci
>
> S tim nezbyva nez souhlasit.

No jo, ale me treba tohle prijde jako docela fatalni problem.
nejak tak se chovaji treba taky Windows :-)

> # pocinaje "podivnou" objektovosti (Wall konecne sam
> # priznava, ze to zadne objekty nejsou :)), celkova
>
> Hmm, jenze jde o to, co jako objektovost charakterizujete. Napr. splnuje to
> vsechno, co ma OOP splnovat - zapouzdrenost, dedicnost, polymorfii.

To se ale s trochou fatazie da rici o jazyce C (viz X programming)

> # roztristenost jazyka, velice podivna prace s nekterymi
>
> Co je to roztristenost jazyka ?

Ze se chova jako vsechny jazyky a pritom ani jeden. Nema zadnou
koncepci. ja si nepomuzu pomoci,ale kdyz vidim
nejtere programy v perlu tak mi to
chvil prijde jako C, chvil shell, pak zase awk. Proste neco
na tema "varila kocicka s pejskem dort".

> # "slozitejsimi" datovymi typy, taky to ze radu
>
> Jaka ? Vsechno se ridi presnymi pravidly. Co je to slozity datovy typ ?
> Nejtezsi pokud vim je tam odkaz, ale to snad ani jako datovy typ nelze
> posuzovat.

a = (1,2,3,(1,2,3,4,(1,2,3,4,("x","y","z")),5,6,7),4,5,6)

Tak a kdo zan perl muze mi poradit jak vypsat
prvek obsaujici "y". Pokud se nepletu
tak a[3][5][5][2]. jsem zvedav kolik lidi
co si mysli, ze umi perl to zvladne na prvni pokus (nebo
alespon na 3) :-)

> # veci umi, ale s jejich pouzitim je problem
>
> hmm, man perl je totalne postacujici, pokud chcete jeste komfort, existuji
> dve skvele knihy - Programming Perl a Advanced Programming Perl. Po jejich
> precteni naopak zjistite, ze je opravdu malo veci, co se s Perlem neda
> napsat.

Obe mam v anglickem vydani i ceskem, prvni dokonce i v nekolika
vydanich (1 a 2?)

> # jelikoz se dane veci nepouzivaji dusledne (vyjimky)
>
> vyjimky perl umi:
>    neco;
>
>    die "vyjimka";

Ja nerikam, ze to perl neumi, ja rikam , ze to dusledne nepousiva takze
je to na nic. Kdyz chci zachytit v nejakem bloku jakoukoliv chybu je
mi to nahouby kdyz kdejaka knihovna perlu vraci chybovy kod jako v C.
Nebo se pletu? Existuje nejaka cast perlu, kde je to dusledne pouzivano?

> a pokud se vam nelibi tato klicova slova, nic nebrani tomu si zavest vlastni

Souhlasim, ze perl ma velke moznosti, ale treba Visual Basic taky a
pritom je to docela paskvil. Treba v asambleru ma clovek taky
velke moznosti,ale mozna v tom hraje roli i neco dalsiho :))

> # atd. je to prote jen takovy trochu komplikovany
> # shell.
>
> Kdyby existoval perlsh, mel by jedinou nectnost - byl by prilis velky do
> pameti. Ale jinak by to byla skvela vec a spise vzdychejme, skoda, ze nemame
> shell na bazi Perlu. C-ckari ho maji, Tcl-ste ho maji.... :(

To zase neni tak tezke udelat, ale IMHO otazka kam by to vedlo.

> # ------------------------------------------------------
> # Zacit se dnes ucit Perl je jako koupit si listek na Titanic
> # ------------------------------------------------------
>
> Kdyby Titanic ridil Perl, nesel by ke dnu.

Zalezi na nalade interpreteru perlu jak by si vysvetlil co programator
napsal. Proste Perl nasadit v RT systemech pro rizeni jadernych strel tak
tu uz davno nejsme.

> Zacit se dnes ucit Perl ? Vcera jiz bylo pozde.

Souhlasim, vcera bylo pozde, dnes to uz nema cenu :-)

> Proc prepisujes ten C program ? Jo jina platforma. Hmm, kdybys znal Perl...

Takovych jazyku je, nechci je jmenovat ....
To byl argument tak pred 5 lety.

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Seznam Ceskeho Internetu: http://www.seznam.cz/
Magazin pro kazdeho: http://www.novinky.cz/
Seznam Dnes: http://dnes.seznam.cz/
Navody, recenze, technika:
http://www.novinky.cz/Index/TechDesk/
Zacit se dnes ucit Perl je jako koupit si listek na Titanic