announce : projekt distribucia linuxu pre male a stredne firmy

Juraj Rehak glip na cyber-wizard.com
Čtvrtek Srpen 19 09:48:05 CEST 1999

> [...]
> systemu, atp? rekl bych ze ne, bude to jeste horsi, ja vim ze na takove jednoduche
> ukony jako pridani uzivatele to staci, ale dozajista to nebude stacit na konfiguraci
> DNS, apache, ... ja nevim, osobne proste neverim tomu co udela ten program kdyz
> kliknu na OK, vzdyt ani ty nebudes vedet co udelal a kdyz si to budes chtit zjistit
> stejne musis do konfiguracniho souboru. na takove jednoduche ukony existuje control
> panel a jeho malinkate aplikace, nemam rad kdyz mi uzivatele muzou do systemu
>   to je vec nazoru, nema cenu se o tom hadat
To ani nema byt distribucia pre teba (tym myslim ludi, ktori uz s linuxom
robia).
Skor ide o ludi, pre ktorych je momentalne jedine riesenie dat si tam
windowsy a kupit si za drahe prachy nejaky winroute (alebo nieco podobne),
pretoze chcu svoju malu sietku (par pocitacov) pripojit k internetu.
Linuxa si tam nedaju, pretoze s nim nevedia robit, nemaju cas (a naladu)
ucit sa ho a pravdupovediac sa ho aj boja.
Ale ak by mali distribuciu, pri ktorej staci vlozit CD-cko a potom uz len
zbesilo klikat, verim, ze by sa vela z nich vazne zamyslelo, ci obetuju
hodinku svojho casu a vyskusaju to, alebo hned vyhodia [x]xxxx,- penazi za
komercny soft pre windoze. A myslim, ze mnoho z nich, ked vidia, ze je to
funkcne, nepada to tak a nemaju problemy bezne s tym robit a po case
zistia, ze by predsa len potrebovali este nieco navyse sa rozhodne naucit
linux, alebo si zaplatit niekoho, kto sa im bude o linux (myslim nejaku
vacsiu distribuciu) starat. A ti co im to bude stacit... no... majme
radost z toho, ze pouzivaju linux miesto windozov, aj ked len zbesilo
klikaju ;]

> [...]
> # firem vyrazit za tu instalaci a obcasny servis. Aby mely napr. na to, ze ja
> # jim tam dojedu a udelam uzivatele (xxxx,- za vyjezd), to si ho radsi
> # odpusti.
>
>   ja vim, ale to z toho bude Windows! kdyz tam neco defaultne nastavis, atp.
> myslis ze ta firma si to dokaze zmenit? no ano dokaze, ale konfiguracni soubory
> budou vypadat jako HTML stranky z programu HomeSite ;-( program muze byt sebe-
> dokonalejsi (neco jako Windows), ale stejne to neudela tak jak by si clovek
> predstavoval (asi vlastnici firem co to budou delat si nic predstavovat nebudou)
Vtip je v tom, ze presne o to ide, aby z toho boli take male sikovne
windowsy (ak vam tie pojmy nejdu dohromady, je to tym, ze pod tym bude
zamaskovany linux ;) aby z toho ludia co doteraz robili len s windowsami
neboli moc na vetvy. A ak to nebude robit presne to co clovek ocakava,
nevadi (na rozdiel od windoze, ked si to moze ist proste hodit ;)
Ak velmi chce, da sa s tym nieco robit (viz moj predchadzajuci odstavec).
Btw. co sa tyka tej konfiguracie trebars apache, alebo DNS... nevidim v
tom ziadny problem. Samozrejme, ze to nebude zvladat cokolvek, co si kto
vymysli (a je schopny napisat do konfiguraku ;) ale na bezne pouzitie to
stacit bude.

--
                              .  ,           Glip