Applixware jeste jednou

Petr Stanek snek na penguin.cz
Čtvrtek Srpen 19 11:23:39 CEST 1999

Martin Zuber wrote:

>         Dobry den,
> omlouvam se, ze znova davam dotazy ohladne rozchozeni Applixu cesky, ale o
> prizpevky, ktere prosly konferenci, jsem prisel (a z archivu se mi je
> nepodarilo dostat).

No kupodivu jako vzdy lze vse najit napoprve na
http://www.linux.cz/mailing-list/archive/search/index.cgi?pattern=applix&Hledat=Hledat
http://www.penguin.cz/~marvin/pocest.html
http://www.nime.cz/suse_applix_cz.html

> 1) Ceska klavesnice: Kdosi tu psal, ze neni potreba pouivat soubor
> deadkeys.latin2.dat, ale staci jen nastavit nejakou promennou. Matne jsem si
> vzpomel na _XB_CHARSET, ale to asi neni ono.

http://www.penguin.cz/~marvin/klavesnice.html

No a pak uplne jednoduse

#!/bin/sh
export XKB_HACK_COMPOSES=1
export XKB_HACK_COMP_FILE=/usr/X11/lib/X11/locale/iso-8859-2/Compose
export LD_PRELOAD=/usr/X11/libX11.czxkb.so.1
/opt/applix/applix

Funguje mi to pod Debian 2.1 a SuSE 6.0/1 naprosto spolehlive.

> 2) Jak rozchodit fonty (domlouval jsem FontTasticu, ale bez uspechu). Ceske
> fonty mam k dispozici jak Type1, tak TTF.

FontTasitc je sice pekny, ale numi vubec pracovat s iso8859-2, takze je
nepouzitelny!

Fonty jsou na http://www.penguin.cz/~michlv/software/il2type1fonts.deb
http://www.nime.cz/download/X11fonts-ulT1mo-beta-1.0-4.noarch.rpm
ftp://ftp.penguin.cz/pub/cestina/fonty-cz/

Dukaz funkcnosti mate na ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/snek/Applix/

Snek
Snek Petr Stanek          mailto:snek na penguin.cz     tel.: 069/6656 318
Server pro podporu UNIXu     Debian GNU Linux     http://www.penguin.cz