struktura site: dve brany

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Neděle Srpen 22 22:25:32 CEST 1999

Dne 21. 8. 1999 Jan Povolny napsal:

> Nyni je moznost pripojit na LAN (v jinem miste) dalsi pocitac s modemem jako
> server (predpokladejme s OS Linux). Prvni server se pripojuje dejme tomu
> jednou denne vzdy ve stejny cas na Internet. Ten novy se bude pripojovat
> nahodne. Je mozne to nastavit tak, aby posta lezici ve fronte a cekajici na
> odeslani (na prvnim serveru) nejak poznala, ze se druhy linux pripojil a
> poslala se prislusnou branou ven? To same se synchronizaci news a fungovanim
> proxy.
>
> Proste mit v LAN dve brany do Inetu a data budou chodit ven vzdy tou, ktera
> [...]

To by nemel byt zase az takovy problem. Mame skripty ip-up a ip-down, ktere
pomohou ohlidat, zda je ten ktery pocitac pripojen. S jejich pomoci bych
upravoval routovaci tabulky tak, aby v pripade pripojeni byla defaultni brana
comp na druhe strane ppp a v opacnem pripade pak ten druhy stroj v lokalni
siti. Paklize budou pouzity privatni IP adresy, bude muset na tom druhem
stroji stroji bezet maskarada (a na tom prvnim konec koncu take, pokud to ma
fungovat krizem).

Zbyva uz jenom vyresit, jak dat tomu druhemu stroji najevo, ze se prvni
pripojil, aby zacal odesilat postu atd. To uz se da resit ruzne - napriklad
malym demonkem, ktery bude naslouchat na urcitem portu a na pozadani spusti
treba skript, ktery spusti stazeni a odeslani mailu atd.

O neco by se to asi zkomplikovalo, kdyby do teto situace pribyly klientske
stanice, ktere by se pres ten ci onen server mely pripojovat k Inetu, ale s
pomoci vhodnych routovacich pravidel (pripadne maskarady nebo treba zretezeni
proxy serveru) by to asi melo byt resitelne.

Poznamka na zaver: to, co jsem napsal nemam overene v praxi, je to bohapusta
teorie a mozna existuje i elegantnejsi reseni. V tom pripade zapomente, ze
jsem to kdy napsal :)

S pozdravem

There are three kinds of lies: lies, damn lies, and benchmarks.
                                                         Jeremy Allison