Dynamicky alokovana pamet - lehce off

bravenec na optimit.cz bravenec na optimit.cz
Pondělí Srpen 23 06:13:04 CEST 1999

Mikulas Gangur wrote:

> Dobry den,
>
>  vytvarim program v C a rad bych prubezne sledoval stav volne pameti
> v zavislosti na alokovani behem cinnosti programu. Muzete mi, prosim,
> poradit, zda existuje a popr. jaky zpusob prubezneho sledovani volne
> pameti, ktera je k dispozici pro pridelovani ?

V Borland C v DOSu to bylo tusim farfreemem() :-)
V Linuxu asi takto:
open ("/proc/meminfo");
read (); parse();
close ();
Samozrejme s tim, ze v jinem OS to asi nebude fungovat :-(

Ale zjistovat v programu velikost volne pameti je zbytecne - pokud nejde
o program na zjistovani volne pameti. Linux si s organizaci pameti
dokaze poradit docela dobre sam a pokud by mely byt pozadavky na pamet
giganticke (50 MB a pod.), staci upozornit uzivatele, aby to nepousteli
na 386 s 8 MB RAM :-)

Pro beznou praci staci kontrolovat navratove hodnoty funkci malloc(),
dobrodruzne povahy nemusi ani to. Pravdepodobnost neuspechu je mala a
kdyz uz to neprojde, program to pozna, skonci a usluzne se ulozi
na disk :-)

Petr Bravenec