Linux - C nebo Java? - jiz off-topic

Roman Stanek roman.stanek na netbeans.com
Pondělí Srpen 23 11:36:50 CEST 1999

>Neverim tomu, ze by sa Java rychlo rozsirila. Osobne si myslim,
>ze nesplnila nadeje do nej vkladane, pravdepodobne predbehla
>svoju dobu a ked sa konecne dostava do stadia, ze by bolo
>mozno dobre sa nad nou zamysliet, uz asi viacero ludi sklamala
>a pozeraju na nu s nedoverou a mozno aj predsudkami.

Moje zkusenosti jsou zcela opacne - ted zacina zkutecne velky zajem o Javu -
zejmena v oblasti distribuovanych systemu, bank, telekomu a pod. Mozna, ze
problem Cech a Slovenska je, ze nemame dost prostoru na skutecne velke
systemy. :-)

>Vo firme sme ju skusobne pouzili na nejaku platformovo nezavislu
>drobnost - lenze ouvej, my sme potrebovali, aby veci nielen
>bezali, ale aj vyzerali na roznych platformach rovnako
>a to sa nestalo ani nahodou.

Nase IDE ma asi 500 000 radek Javy a bezi na spouste platforem z jednoho
souboru a hlavne vsude vypada stejne... Umoznuje nam veci, ktere C nikdy
umet nebude - dynamicke spousteni a update objektu pres web apod. Ale verim,
ze hlavni potencial ma Java jeste pred sebou.

Roman

Roman Stanek
Founder
NetBeans Inc.