Cryptovani

Ferdinand Prantl Ferdinand.Prantl na ff.cuni.cz
Pondělí Srpen 23 14:25:36 CEST 1999

On Mon, Aug 23, 1999 at 10:51:07AM +0200, Igor Bujna wrote:
> Zdravim
> pisi v program v "C" pod linuxem a chtel bych urcita data
> kryptovat(sifrovat) nejakou metodou (DES,MD5,...):
> 1. jaka kryptovaci metoda je volne siritelna, nebo za jeji pouziti
> nemusim platit a je dobra.

  prostudujte si nejakou prirucku, abyste se dostal do pojmu a mohl
  vybrat typ sifry (symetricka, s verejnym klicem atp.), napr.
  Applied Cryptography II (Bruce Schneider).
  Je i se zdrojaky nekterych metod a je dobra (napsal ji autor
  napr. blowfishe).

  Volne siritelne symetricke mate napr. Blowfish (muj oblibeny), IDEA,
  atd. Pokud to mate na kryptovani nejakych dat, symetricka sifra je o dost
  rychlejsi nez asym.

> 2.jakou knihovnu musim platit nebo nejakej odkaz na help.
> Jedna se mi o, ze binarni soubor chci sifrovat.

  Platit za nelicencovane algoritmy nemusite, knihovnu na free alg.
  ziskate opsanim zdrojaku napr. ze zminene knihy nebo sehnanim na
  internetu (nebo mi muzete napsat :-).

  Na UN*Xech byva knihovni funkce crypt(), ktera treba na Linuxu
  sifruje IDEOu (symetricka blokova sifra obdobny DES). Jestli
  jste na Linuxu, staci do zdrojaku #include "crypt.h" a linkovat
  -lcrypt, popis man crypt.

  Ferda Prantl

Ferdinand Prantl
LVT FF UK