pevna IP pro dialup

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Úterý Srpen 24 09:51:13 CEST 1999

> 	5. Osobne jsem se minuly tyden doval do velkoobchodniho nakupniho
> ceniku a nikde jsem nevidel i to nejblbejsi CISCO pod 25.000 - a Linux
> router i s HW Vam postavim daleko lacinejsi....

CISCO co routuje skolu ma 2 ethernety(10mbit/s) a 2 synchronne porty
dosahujuce tusim max 2mbit/s. Routuje sa medzi vsetkymi 4 portami a navyse
je tam aj nejaky access-list(portovy firewall). Toto vsetko pre asi 400
pocitacov (mozno viac neviem kolko ich je celkovo) a asi tak po 50
pocitacov na oboch portoch. A vy mi chcete povedat, ze toto mate vyskusane
na linuxe a slape vam to bez problemov ? Za pol roka nemusite masinku ani
raz rebootnut, nikdy sa vam nic neprepise. Funguje vam dumpovanie
prijatych a odoslatych packetov, SNMP, mozte si pustit sledovanie
zatazenosti (napr. top), podporovat vsetky mozne protokoly (sledovat
mnozstvo na sieti). Popri tom si samozrejme mozte nahodit nejaku
autentifikaciu. Toto CISCO bez problemov zvlada. Na linuxe by ste museli
mat predpokladam zakompilovanu a dobre naladu podporu routovania,
zakompilovane podpory pre rozne protokoly(ppp,slip,HDLC),SNMP,nejaky
accounting,firewall. A chcete mi povedat, ze toto vsetko vam vazne ide bez
problemov ? Nuz viem, ze linux napreduje, ale stale je to zvacsa server
urceny bud na to alebo na to. Ked d toho vopchate skoro vsetko, tak to
pojde ridne na ukol rychlosti a zatazenosti serveru. Nehovoriac o
stabilite a bezpecnosti. (napr. poskodi sa vam otrasom disk).

S pozdravom

{   Jan 'EIS' Satko        Slovenska Polnohospodarska Univerzita      }
 }   administrator       Centrum Vypoctovej Techniky a Informatiky   {
{    satko na spu.sk        Tr. A. Hlinku 2, 949 01, Nitra, Slovensko    }