X a spotreba pameti

Radovan Garabik garabik na atlas02.dnp.fmph.uniba.sk
Čtvrtek Srpen 26 16:05:53 CEST 1999

Marek Antozi <pavuk na perzeus.sjf.tuke.sk> wrote:
 : On Thu, 26 Aug 1999, Radovan Garabik wrote:

 :> Leo Hadacz <hadacz na math.muni.cz> wrote:
 :>  : Delal nekdo nekdy nejake srovnani mezi Linux+Gnome+E (nebo treba
 :>  : -E+AfterStep), co se tyce narocnosti na hardware? Porad mam pocit, ze W98 je
 :>  : na dostatecne rychlych strojich rychlejsi nez Linux+Gnome+E a na slabsich
 :>  : strojich jeste pouzitelne, narozdil od linuxoveho provedeni. Pokud to tak
 :>  : je, myslite, ze se to da zlepsit (a zlepsi)?
 :>
 :> zlepsit sa to da :
 :>
 :> -Gnome|AfterStep
 :> -E
 :> +fvwm
 : suverejne twm alebo blackbox ... ak ide o pamat
 :                                                      PAVUK

ja som kedysi robil nejake porovnavania...
nasledujuce udaje je velkost zabranej pamati v KB, v zatvorkach su
dodatocne veci co este mozu (ale nemusia) byt nakonfigurovane, pred
zatvorkami je nevyhnutne zabrata pamat, vratane kniznic (nepocital som
kniznice ktore tak ci tak musia byt v pamati, ako napr. glibc alebo xlib).
Vsetky managery su skompilovane voci glibc2.1, xfree86 3.3.3.1, cerstvo
po spusteni (bezal jeden xterm, nic viac)
Uvedene udaje su ziskane pomocou memstat, a samozrejme ich treba brat
s rezervou

xfwm: 268 (+1368 Panel +76 pager)
twm: 528
uwm: 280
afterstep (1.6.10): 360 (+170 wharf + 160 pager +50 animate)
icewm: 520
fvwm1: 270[vratane pagera] (+100 GoodStuff)
fvwm2: 388 (+88 pager)
flwm: 122 + 1MB MesaGL
aewm: 96 + 200 palette + 260 libstdc++
olvwm: 600
qvwm: 400 + 260 libstdc++
blackbox: 444 + 260 libstdc++
wm2: 123 + 260 libstdc++

a zaver?
jednoznacne vedie fvwm1... 270 KB, a v tom je zahrnuty aj pager.
V pripade ze clovek pusta vela programov napisanych v c++ a teda v pamati je
uz libstdc++, tak aewm, alebo wm2 (co su ale minimalisticke window managery)
uwm je tiez pekny, keby mal pager tak by som ho pouzival... ale nema pager,
ma workspaces, co sa mi nepaci :-)

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph.uniba.sk           |