Boot eprom

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Srpen 27 09:46:31 CEST 1999

Mame ve firme nekolik (desitek) disklessu s kartami 3Com, takze tuto
informaci muzu IMHO malinko upresnit.

> Pokud si to dobre pamatuju, tak je to ono Ctrl+Alt+B
To je pravda.

> a musi se zadat v
> urcitem okamziku: tehdy, kdyz se na obrazovce objevi:
>
> Initializing BootWare (nebo tak nejak)
U nas to pise "Initializing Etherlink III adapter ..." - zalezi na
karte.

> a zacnou tam naskakovat tecky...
Ano, tam je umyslna prodleva, behem ktere se da vstoupit do
nastavovaciho dialogu.

> Takto je mozne se tam dostat pokazde, pokud to cloveku zrovna neutece...
To neni presne.

1) Uvedeny text to vypisuje (s kartami 3Com) _pouze_ s BootROM verze
>= 1.70. Tyto pak podporuji i boot via TCP/IP (nezkousel jsem).
Starsi verze, kterych je tu vetsina, to NEUMEJI ! Pak se da zmena
nastaveni provest pouze pomoci konfiguracniho programu.
Takhle to jde samozrejme i u tech novejsich verzi, ale kdo by se tim
zdrzoval, ze ?

2) Program z BootROM se inicializuje POUZE pokud je BootROM povolena
(konfiguracnim programem). Jinak ji to uspesne ignoruje. Jinymi slovy
pouhe zastrceni do patice nestaci ! Ono to vypada jako samozrejmost,
ale nekdy si to clovek neuvedomi a pak se s tim trapim ...

3) Konfiguracni program se da spustit pouze pokud nejsou aktivni
sitove ovladace. Pak se ale neda pristupovat k programum na serveru.
To se da nastesti elegatne obejit - blizsi info muzu poskytnout.

Hodne uspechu pri bootovani !

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s