BogoMIPS - pomery ruznych CPU

Petr Sindelar - PeS sindelap na upol.cz
Pátek Srpen 27 12:40:52 CEST 1999

On 27 Aug 1999, Petr Novotny wrote:

> Kdyz uz o tom tak mluvite, AMD K5/100MHz ma 200 BogoMIPS.
> (Je ovsem taky pravda, ze RC5-64 crackuje asi 4x rychleji nez P90
> pretaktovane na 100.)
Ale to skutecne neudava vykon procesoru (mozne je porovnavat snad jen
stejne procesory na ruznych frekvencich). To ze K5 pocitala 4x rychleji
bylo diky jakesi dobre udelane strukture K5, K6 uz tak rychla neni. (Je
rychlejsi nez k5 samozrjeme ale uz ne tolikrat oproti Intelu.)

Ja sam mam na svem I- Celeronu na 375 cca 374.9 BogoMiIPSu. K tomu celeru.
Kdosi tu psal ze to je deceleron. No ja nevim, ten muj je rychlej dost. V
RC5-64 je rychlejsi nez PII na 350 a i v jinych aplikacich je to IMHO
stejne vykonne (ja mam cel, kamos PII). A ze by byl Celer pomalejsi nez
P233MMX je peknej nesmysl.

> V BogoMIPS-HOWTO je nejaky hruby vztah, jak z typu procesoru
> a frekvence urcit, kolik by mel mit BogoMIPS.

Jo, treba co ja vim, tak Intelsky ala PII (Cel^PII) maji BM stjne jako
frekvenci, Amd K^ to ma tusim 3xfrkevenci,....a AMD URCITE neni3x
rychlejsi nez PII na stejne frekvenci. Obcas je rychlejsi obcas pomalejsi.
BTW: stejne nyni nejrychlejsi AMD pracujici na 800MHz (cryotech.com) je uz
celkem slusne (tady opravdu kam se na nej hrabe PII ;-)

Pro porovnani proc. je mozne zkusit nastudovat nejake benchmarky (napr na
cpureview.com - Linux kernel compilation benchmark, nebo nejake testy na
tom's hardware ci jinde). Ty IMHO reknou vic nez BogoMIPS.

                        PeS the Elven Mage
                        (sindelap na upol.cz)